Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/1315
acessibilidade
Title: A terceira era da televisão
Authors: Borga, Cesário
Orientador: Cardoso, Gustavo
Keywords: “prime-time/my-time”
Televisão em rede
Espectadores/utilizadores
Television in net - viewers
Users
Issue Date: 2008
Citation: BORGA, Cesário - A Terceira Era da Televisão [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2008. Tese de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/1315>.
Abstract: Neste trabalho tentamos averiguar a consistência da hipótese de uma nova fase da televisão para lá da da “paleo” e da “neo-televisão”, tal como as definiu Umberto Eco. A televisão está de novo a mudar mas para onde caminha? A hipótese defendida nesta Dissertação é que está a viver a “Terceira Era da Televisão”. A conclusão é que essa terceira Era resulta por um lado da adaptação da programação televisiva às mudanças sociais que ocorrem no final do Século XX e primeiros anos do Século XXI e, por outro, do impulso das novas tecnologias da informação, em especial da Internet. Na terceira Era da televisão coexistem os formatos da paleo e da neotelevisão a que se adicionaram novas dimensões. A migração para a Internet (TvWeb), e a formação de uma televisão da Internet (WebTv). A televisão de massas ganha outra dimensão na televisão em rede. Desenvolvem-se novas gerações de espectadores, também utilizadores da Internet. Com frequência, influenciam o processo de circulação de imagens e noticias, através da realização de pequenos vídeos, assumindo desta forma o papel de produtores e de jornalistas de ocasião. Espectadores que tendem a ver os programas que querem quando querem, a passagem do “prime-time” ao “mytime”.
In this paper is made the attempt to analyze the consistence of the hypothesis of a new television period, further than paleo and neo-television, as Umberto Eco defined it. Television is (again) under change, but to were is it going? The possibility presented in the thesis defines that we are living the Third Era of television. The conclusion is that the Third Era is a direct result of, in one hand, the adaptation of television contents to the social changes that have occur in the last years of the twenty century and still are under way in this first years of the twenty one century, and in the other hand, the result of changes brought by the application of the new technologies in information, specially the internet. In the third Era of Television paleo and neo television formats coexist, being added new dimensions as the migration to TV (TvWeb) and the creation of a television of the Internet (Web Tv) Television of masses gains new dimensions in the Web. New generations of TV viewers, also Net users, develop. Often they influence the process of circulation of images and news through the making small videos taking in hands, even if just for brief moments, the roles of producers and journalists. The spectator tends, also, to watch the programs that he wants and when he wants, the concept of “prime-time” is substituted by “my-time”.
URI: http://hdl.handle.net/10071/1315
Designation: Mestrado em Comunicação, Cultura e Tecnologias da Informação
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Dissertação A Terceira Era da Televisão.pdf748.11 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.