Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/12673
acessibilidade
Title: Avaliação de desempenho no ensino particular: estudo de caso
Authors: Fernandes, Ana Cristina de Ayala Botto Mariz
Orientador: Nascimento, Generosa Gonçalves do
Keywords: Gestão administrativa
Ensino particular
Avaliação do desempenho
Issue Date: 23-Nov-2016
Citation: FERNANDES, Ana Cristina de Ayala Botto Mariz - Avaliação de desempenho no ensino particular: estudo de caso [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/12673>.
Abstract: Quer por razões pedagógicas quer por necessidades decorrentes da competitividade entre estabelecimentos de ensino é fundamental estimular os diversos atores, docentes e não docentes, para que desempenhem as suas funções com o maior rigor, competência, envolvimento e integração no projeto educativo da escola. Um fator primordial para atingir esses objetivos é a avaliação de desempenho dos profissionais, a qual permite aos mesmos um aperfeiçoamento profissional e um melhor ajustamento às diretivas dos responsáveis pela gestão escolar. O Colégio do Bom Sucesso, pelos princípios e valores a que obedece, pela sua matriz católica e pela sua raiz irlandesa, necessita de utilizar um sistema de avaliação de desempenho ajustado, por um lado aos objetivos acima enunciados, por outro à sua identidade própria. O presente projeto constitui uma resposta que permitirá aperfeiçoar o sistema de avaliação que já vem sendo adotado e que contribuirá para aprofundar o envolvimento dos profissionais na sua própria formação, bem como na prossecução dos objetivos estratégicos do Colégio.
Whether it be for pedagogic reasons or for the requisites involved in the competitiveness between teaching establishments, it is fundamental to stimulate the various participants, teachers and non teachers, to carry out their functions with greater rigour, competence, involvement and integration in the educative project of the school. One fundamental factor to attain these objectives is to evaluate the performance of the professionals, which will enable them to gain professional perfection and a better adjustment to follow the directives of those responsible for the running of the school. Bom Sucesso School, because of the principles and values it follows, its Catholic basis and its Irish roots, needs to use a performance evaluation system adapted to, on the one hand, the above mentioned objectives, and on the other, its own identity. The present project provides an answer which will enable to perfect the system of evaluation that is being adopted and will contribute to deepen the involvement of the professionals in their own training, and in the continuous achievement of the strategic objectives of the School.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/12673
Thesis identifier: 201340550
Designation: Mestrado em Administração Escolar
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Trabalho de Projeto.pdf2.75 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.