Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/12043
acessibilidade
Title: The factory events: business plan for the creation of a company in the United Kingdom
Authors: Ferreira, Ana Isabel Canha Gomes
Orientador: Robalo, António
Keywords: Business plan
Entrepreneurship
SME
New venture
Plano de negócio
Gestão internacional
Empreendedorismo
Criação de empresas
PME Pequenas e Médias Empresas
Issue Date: 2016
Citation: FERREIRA, Ana Isabel Canha Gomes - The factory events: business plan for the creation of a company in the United Kingdom [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/12043>.
Abstract: The events planning market in the United Kingdom (UK) is somehow a vague and complex one, presenting itself, in general terms, as one of the economic growth triggers as it is one of the sectors that contributes the most to job creation in the country. However, in which concerns the private events sector, namely children birthday parties and other personal celebrations, although the players are growing both nationally and regionally, there is a gap to fill in the market, namely in Nottingham, which constitutes an opportunity. This newly found opportunity in a market that has grown so much in countries like Portugal is in the segment of the customised events market, planned according to the clients’ requests and budget, under a pre-defined theme from which the decorative items, generally handmade, and the so-called sweet table design are created to match. And if in Portugal the supply for this kind of service has grown exponentially, although the economic recession context, it is believed that there is even more market potential to explore in some British regions, a country with a solid economy and relatively high purchasing power. The present business plan resumes the process of creating an events planning company in the UK that aims to fill that existing gap in the market, with an initial investment of only £7000. For that purpose, the general economic environment was analysed in detail, as well as the local specificities, such as a local market research to understand the competition and to understand the potential local demand. Finally, the financial plan proved the business’ viability and the possibility of a quick return on the investment
O mercado de planeamento de eventos no Reino Unido é um mercado vasto e complexo, apresentando-se, em linhas gerais, como um dos grandes impulsionadores do crescimento económico, sendo um dos sectores que mais contribui para a criação de emprego nesse país. No entanto, no que concerne aos eventos particulares, nomeadamente festas de aniversário infantis e outras comemorações de âmbito pessoal, embora os players vão crescendo a nível nacional e regional, notou-se uma oportunidade por preencher no mercado, nomeadamente na cidade de Nottingham. Essa lacuna encontrada, que tanto tem crescido em Portugal, é a do mercado de eventos personalizados, feitos à medida do orçamento e requisitos do cliente, sob um tema prédefinido à volta do qual serão produzidos os efeitos decorativos, que incluem não só decorações do espaço propriamente dito, geralmente artesanais, mas também do que consta da mesa - o chamado sweet table design. E se em Portugal a oferta de serviços de planeamento de eventos comemorativos tem aumentado exponencialmente nos últimos anos, apesar do clima de recessão económica que se tem feito sentir, acompanhando uma tendência que tem já décadas nos Estados Unidos ou no Brasil, acredita-se que haja ainda maior potencial de mercado ainda não explorado em algumas regiões de Inglaterra, país com uma economia sólida e um forte poder de compra. O presente plano de negócio resume o processo de criação de uma empresa de eventos personalizados em Nottingham, no Reino Unido, com vista a preencher este espaço no mercado e com baixo investimento inicial – de apenas £7000. Para tal, procedeu-se a uma análise geral do ambiente económico do país, passando depois para as especificidades da região, nomeadamente através de um estudo de mercado com vista à análise de concorrência e a potencial adesão local ao serviço. Por fim, o plano financeiro comprovou a viabilidade do negócio e a possibilidade de um rápido retorno de investimento.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/12043
Thesis identifier: 201172321
Designation: Mestrado em Gestão Internacional
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Project_IsabelFerreira64310 final.pdf3.34 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.