Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/11679
acessibilidade
Title: Plano de negócio: aplicação móvel Vinhos e Pratos
Authors: Prata, Pedro Miguel de Almeida
Orientador: Rodrigues, Miguel
Keywords: Plano de negócio
Vinho
Enoturismo
Pairing
Grapes
Wine
Wine tourism
Issue Date: 2015
Citation: PRATA, Pedro Miguel de Almeida - Plano de negócio: aplicação móvel Vinhos e Pratos [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11679>.
Abstract: Este projeto insere-se no contexto do mestrado em Gestão, tem por objetivos a sua conclusão e a implementação de uma empresa para comercialização de uma aplicação móvel para a harmonização dos sabores do vinho com os alimentos. O objetivo deste projeto de mestrado consistiu na elaboração de um plano de negócio para a estruturação da ideia de negócio, conjugando a criação de valor para a empresa e cliente assente na premissa de inovação para a harmonização. Para a estruturação das linhas gerais da ideia de negócio seguiu-se um conjunto de metodologias para a identificação de tendências e potenciais vantagens competitivas. Iniciou-se com a análise contextual da envolvente à empresa, materializada pela identificação de oportunidades e ameaças, análise transacional e contextual (PEST), modelo das cinco Forças de Porter e estimativa da dimensão do mercado. Compreendida a envolvente exterior à empresa, realizou-se uma análise às características intrínsecas, nomeadamente a identificação dos pontos fortes e fracos. Através do cruzamento de pontos fortes e fracos com as fraquezas e oportunidades, análise SWOT qualificada, identificou-se e caracterizou-se a posição estratégica da empresa no mercado. Realizou-se a formulação estratégica, visão, missão, objetivos, estratégia competitiva e modelo de negócio, bem como a definição da estratégia de desenvolvimento, modelo STP e cronograma. Para as políticas de implementação definiu-se as políticas de marketing-mix, tecnológicas, organizacionais e financeiras e respetivos requisitos para a sua implementação. Finalizou-se este projeto de mestrado com a aferição da viabilidade financeira através da avaliação financeira.
This project was done in the context of a master's degree in Business Management, regarding its conclusion and the implementation of an enterprise for the commercialization of a mobile application for matching the flavors of wine with food. The objective of this project was the development of a business plan for structuring the business idea, combining the creation of value for the company and to customer with the innovation behind the process for matching the flavors of wine with food. For structuring the guidelines of the business idea a methodology was carried out so that trends and potential competitive advantages could be identified. Thus, it was initially carried out with a contextual analysis of surroundings of the company, materialized by identifying opportunities and threats, transactional and contextual analysis (PEST), Porter five forces analysis and calculating the potential market size. Understood the surroundings of the company, the next step was the analysis of the intrinsic characteristics, including the identification of strengths and weaknesses. Through the intersection of strengths and weaknesses with threats and opportunities, SWOT analysis, it was possible to identify and characterize the strategic position of the company in the market. Then, it was held the strategic formulation, vision, mission, goals, competitive strategy and business model as well as the definition of the development strategy, STP model and set the timeline for the implementation. For the definition of the implementation policies, it were defined the policies of marketing mix, technological, organizational and financial and its respective requirements for implementation. In the end, after the analysis of all the previous points, it was assessed the viability of the project though a financial evaluation.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/11679
Thesis identifier: 201210576
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Pedro Prata_DM.pdf2.07 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.