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http://hdl.handle.net/10071/11646
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Title: An integrative strategic proposal in the textile & clothing industry: the case of a portuguese company
Authors: Monteiro, Carolina Afonso de Magalhães
Orientador: Pereira, Leandro
Keywords: Integrative strategic proposal
Textile and clothing industry
Clothing manufacturer
Strategy
Proposta estratégica integradora
Indústria têxtil e do vestuário
Fabricante de vestuário
Estratégia
Issue Date: 2015
Citation: MONTEIRO, Carolina Afonso de Magalhães - An integrative strategic proposal in the textile & clothing industry: the case of a portuguese company [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11646>.
Abstract: The Portuguese Textile & Clothing (T&C) industry has been increasingly affected by the globalization and the economic situation of the country. It is a dynamic sector, subjected to the instability of the raw materials’ demands, fashion trends, consumer habits, lifestyles, which are in constant mutation. The high competition from the emergent markets, as well as the high bargaining power of retailers, has increased the challenge, turning the traditional strategies outdated. Having this scenario, we consider urgent to change the paradigm, by establishing different strategies, in order to assure the sustainability of the companies operating in this industry. This applied project shows the particular reality of Cloqué, a clothing manufacturer, and pretends to provide a pro-active and integrative proposal in order to increase profit margin in the short run, while assuring sustainability in the long run. Initially, we performed an analysis to the company’s internal functioning, regarding its strengths and weaknesses. To this end, a documentary analysis was performed alongside interviews and surveys to the company’s employees. Complementarily, for a better understanding of the context, the thesis also exposes an industry and environmental analysis, concerning threats, opportunities and critical success factors of the T&C industry. The result of the scrutiny is compiled in a set of recommended strategic proposals and an identified specific target. This thesis may also serve as a reference structure to other companies in a similar context, although under different framework and valences.
A indústria têxtil e do vestuário portuguesa (ITVP) tem vindo a ser gradualmente afetada pela globalização e pela situação económica do país. Este é um sector dinâmico, sujeito à instabilidade da procura de matérias-primas, tendências de moda, hábitos de consumo, estilos de vida, que estão em constante mudança. A crescence concorrência dos países emergentes, assim como o crescente poder de negociação dos retalhistas, tem aumentado o desafio, tornando as estratégias tradicionais obsoletas. Com base neste cenário, considera-se urgente alterar o paradigma, através da implementação de diferentes estratégias que visem a sustentabilidade das empresas a operar nesta indústria. Este projeto aplicado retrata a realidade da Cloqué, uma empresa fabricante de vestuário, e pretende propôr uma proposta proativa e integradora, que garanta o aumento das margens de lucro no curto-prazo, enquanto assegura a sustentabilidade no longo-prazo. Numa primeira fase, foi feita uma análise ao funcionamento interno da empresa, no que respeita as suas forças e fraquezas. Para o efeito, fez-se uma análise documental e realizaram-se entrevistas e questionários aos colaboradores da empresa. Complementarmente, para uma melhor compreensão do enquadramento, é realizada uma análise à indústria e ao contexto, realçando as ameaças, oportunidades e fatores críticos de sucesso da ITVP. O resultado do escrutínio é compilado num conjunto de propostas estratégicas e na identificação de um target específico. Este projeto poderá servir como uma estrutura de referência para outras empresas em contextos semelhantes, ainda que sob diferentes enquadramentos e valências.
Description: JEL Classification: M10 – General Business Administration
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/11646
Designation: Mestrado em Gestão de Empresas
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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