Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/11365
Autoria: Cunha, M. P.
Neves, P.
Clegg, S.
Rego, J.
Data: 2015
Título próprio: Tales of the unexpected: discussing improvisational learning
Volume: 46
Número: 5
Paginação: 511 - 529
ISSN: 1350-5076
DOI (Digital Object Identifier): 10.1177/1350507614549121
Palavras-chave: Improvisation
Improvisational forms
Improvisational learning
Learning organization
Politics
Unexpected
Resumo: Improvisation has been treated largely as if it were a conceptual monolith: all improvisations are similar. We challenge this theorizing by distinguishing forms of improvisation in organizations (semi-structured, episodic, subversive, resistive) and by exploring ways in which these forms interrelate in improvisational sequences. Improvisation is not just something individuals do; it is a learned capacity that organizations can manage. We introduce the dimension of improvisational formality and informality, adding a political dimension to the study of the topic. By combining forms in process sequences, we organize the existing literature under a systematic perspective facilitating theory development via an integrative understanding of how improvisation produces learning.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Embargado
Aparece nas coleções:BRU-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
Tales of the unexpected.pdf
  Restricted Access
Versão Editora116,53 kBAdobe PDFVer/Abrir Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.