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http://hdl.handle.net/10071/11338
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Title: The effect of credit rating agencies in stock prices event study in Germany and Portugal
Authors: Penha, André Alexandre Gil
Orientador: Sebestyén, Szabolcs
Keywords: Classificação de crédito
Estudo de evento
Retornos anormais
Teoria do mercado eficiente
Credit rating
Event study
Abnormal returns
Efficient market theory
Issue Date: 2015
Citation: PENHA, André Alexandre Gil - The effect of credit rating agencies in stock prices event study in Germany and Portuga [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11338>.
Abstract: As Agências de Rating têm sido severamente criticadas pelo seu papel nas crises financeiras recentes. Durante estas situações, elas têm sido um elemento de pânico. Esta tese procura concluir se as reavaliações de ratings e outlooks por parte das Agências de Rating são relevantes no preço das acções dos índices Alemão e Português, DAX-30 e PSI-20. Estas economias foram escolhidas devido às suas díspares condições de crédito durante o período testado, de 2004 e 2014. Os retornos anormais para a janela de evento à volta da mudança de um rating ou outlook foram analisados usando o Modelo de Mercado como metodologia do estudo de evento. As conclusões seguiram a literatura: para a Alemanha os ratings e outlooks negativos apresentaram uma reacção substancial no preço das acções. As positivas não apresentaram uma reacção significativa. Em Portugal, nenhum dos tipos de evento teve relevância no preço das acções.
Credit Rating Agencies (CRA) have been severely criticized on their role in recent financial crisis. During these situations, they have been an element of panic. This study assesses if CRA rating and outlook changes are relevant in the stock prices of Germany and Portugal Indices, DAX-30 and PSI-20. These economies were chosen based on their contrasting credit conditions during the time range studied, from 2004 to 2014. The abnormal returns for the event window around a rating or outlook changes were analyzed using the Market Model as event study methodology. The conclusions followed the literature: for Germany negative rating and outlook changes had significant effect, while positive had not. In Portugal, no change type had significant effect.
Description: Classificação JEL: G1 General Financial Markets, G14 Information and Market Efficiency, Event Studies
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/11338
Thesis identifier: 201191180
Designation: Mestrado em Finanças
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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