Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/11306
acessibilidade
Title: Team work engagement and the impact on team adaptation
Authors: Tavares, Daniel Filipe da Silva
Orientador: Passos, Ana Margarida
Keywords: Team work engagement
Team adaptation
Human resources management practices
Team work
Empenho no trabalho em equipa
Adapatação em equipa
Práticas de gestão de recursos humanos
Trabalho em equipa
Issue Date: 2015
Citation: TAVARES, Daniel Filipe da Silva - Team work engagement and the impact on team adaptation [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11306>.
Abstract: Work engagement can a determining factor for efficacy and performance levels of an employee. But as the structure of organizations changes and evolves, the demands become harder, more complex. It is necessary to think in a team context, for employees more and more are required to co-operate in order to achieve important strategic goals. That is why the concept of team work engagement is important, is take into consideration how the engagement of the team is a unique occurrence, with specific dynamics for interaction. More than simple combining the engagement levels of the individual team members, team work engagement is a result of many different aspects related to the interactions of the team members, with themselves, with their objectives as a team and with the organization. The goal of this study is to add empirical information to the concept of tem work engagement, in order to further show its importance in reaching high levels of performance and efficacy on a team level. For that purpose, team work engagement will be analyzed, as part of this study, for its impact on team adaptation. A second level of this analysis corresponds to testing if human resources practices act as a moderator to the effect on team work engagement has on team adaptation.
O empenho no trabalho pode ser um fator determinante para os níveis de eficácia e performance de um funcionário, Mas com as alterações e evolução que afetam a estrutura das organizações, as exigências tornam-se mais difíceis, mais complexas. É necessário pensar no contexto de equipa, pois mais e mais é requisitado dos funcionários que cooperem de modo a atingir importantes objetivos estratégicos. É por isso que o conceito de empenho no trabalho em equipa é importante, pois tem em consideração como o empenho numa equipa é ocorrência única, com dinâmicas específicas de interação. Mais do que uma simples combinação dos níveis de empenho individuais dos membros da equipa, empenho no trabalho em equipa é o resultado de vários aspetos relacionados com as interações dos membros da equipa entre si, com os objetivos da equipa e com a organização. O objetivo deste estudo é o de acrescentar informação empírica ao conceito de empenho no trabalho em equipa, de modo a mostrar a sua importância para alcançar elevados níveis de performance e eficácia. Com esse propósito, empenho no trabalho em equipa será analisado, como parte deste estudo, em relação ao seu impacto na adaptação em equipa. Um segundo nível desta análise corresponde a testar se práticas de gestão de recursos humanos atuam como moderador para o efeito do empenho no trabalho em equipa na adaptação em equipa.
Description: JEL Classification System-Numbers: J24, I10
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/11306
Thesis identifier: 201193396
Designation: Mestrado em Gestão de Recursos Humanos
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Daniel Tavares - Masters Dessertation.pdf1.88 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.