Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/11142
acessibilidade
Title: The impact of green marketing practices on consumer buying decision
Authors: Fonseca, Joana Cristina Gamboia
Orientador: Silva, Rui Vinhas da
Keywords: Green marketing
Buying decision
Value-conscious customers
Corporate social responsibility
Marketing verde
Decisão de escolha
Consumidores conscientes do valor
Responsabilidade social corporativa
Issue Date: 2015
Citation: FONSECA,Joana Cristina Gamboia - The impact of green marketing practices on consumer buying decision [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11142>.
Abstract: Color can be one of the most important characteristics to impulse customers to buy certain products. So, organizations have been using green marketing practices, as transforming products into more friendly for the environment and incorporating features which cause the less impact in it. These products are emerging as differentiating products, in order to follow up with these value-conscious customers, whose consumptions patterns and buying-decision have been evolving. Customers have become more and more concerned with environmental issues and they want to have an active role in order to diminish the impact their actions have in the environment. There is no possible way the earth has the ability to sustain itself. Therefore, it requires customers and organizations interaction and contribution for protecting it and the awareness of environmental issues, such as global warming, currently affecting every individual on earth. Corporate social responsibility is another topic which refers to the organizations’ responsible actions in society, offering and marketing products which can be less hazard for the environment. Therefore, the purpose of this research is to investigate the customers’ perception on organizations attitudes when these engage in green marketing practices, and also how it affects and, in ways, shapes customers buying-decision when aware of the impact of their actions in the environment. This study was based on the literature review and it was conducted a questionnaire to 250 customers. The analysis of the results show customers tend to be influenced by green marketing practices and are more motivated when aware of the environmental issues. However, customers are still not very clear about companies’ intentions, when engaging into these approaches
A cor é uma das características mais importantes que pode impulsionar os consumidores na aquisição de produtos. Assim, as empresas têm vindo a utilizar práticas de marketing verde, como a transformação de certas características dos produtos de modo a tornarem-se mais amigos do ambiente ou através da incorporação de atributos que tenham o mínimo impacto para o meio ambiente. Estes produtos têm vindo a emergir no mercado como produtos diferenciadores de forma a colmatarem as necessidades de consumidores conscientes de valor, cujos padrões de consumo e decisão de escolha têm vindo a mudar ao longo dos tempos. Os consumidores estão cada vez mais conscientes para todos os assuntos ligados ao meio ambiente, assumindo uma função activa de forma a diminuírem o impacto que as suas acções têm para o meio ambiente. O planeta Terra está a deixar de ser auto-sustentável, requerendo a interacção e contribuição dos consumidores e organizações para a protegerem. E também o alerta para a consciencialização dos assuntos do ambiente, como por exemplo o aquecimento global que afecta todos os indivíduos que coabitam na terra. A Responsabilidade Social Corporativa é outro dos tópicos que se refere ao facto das empresas se comprometerem com acções mais responsáveis na sociedade, oferecendo assim produtos que tenham o menor risco para o ambiente. Consequentemente, o propósito desta pesquisa foi investigar a percepção dos consumidores relativamente às organizações que optam pelas práticas de marketing verde. E ainda de que forma é possível moldar as decisões dos consumidores aquando do seu conhecimento dos impactos que as suas actividades possam ter para o ambiente. Este estudo foi baseado na revisão de literatura e que conduziu ao lançamento de um questionário dirigido a 250 consumidores. Os resultados desta pesquisa revelam que os consumidores são influenciados pelas práticas de marketing verde, especialmente quando estão conscientes das questões ambientais. No entanto, ainda não estão claros das intenções das empresas quando tomam estas iniciativas.
Description: JEL Classification System: Marketing (M31) and Social Responsibility (M14)
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/11142
Thesis identifier: 201107104
Designation: Mestrado em Gestão de Empresas
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Joana Fonseca - The Impact of Green Marketing Practices on C.pdf2.29 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.