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http://hdl.handle.net/10071/11085
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Title: In-company project: la banque postale, bordeaux Implementation of an organizational change and its impact on managers’ role
Authors: Commeny, Justine Margaux
Orientador: Robalo, António
Keywords: Proximity managers
Organizational changes
Change management
Resistance of change
Gestores de proximidade
Mudanças organizacionais
Gestão da mudança
Resistência de mudança
Issue Date: 2015
Citation: COMMENY, Justine Margaux - In-company project: la banque postale, bordeaux Implementation of an organizational change and its impact on managers’ role [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/ >.
Abstract: While organizations are increasingly confronted with problems of changes, the success rate of implementation is still relatively low. Organizational change is a real challenge for a company; sometimes, managers have to deal with resistance to change from individuals and employees, especially in some sectors such as the industry or public sector. By their particular position in the organization, proximity managers have a strong impact on the success or failure of organizational changes. However, the literature on organizational changes doesn’t really study this population. The proximity managers are often presented as "agents of change", that is to say, ensuring the implementation and prescription of change imposed by top management. This paper aims to understand the role of proximity managers during an organizational change, and the evolution of their role regarding the change. To do so, we did a qualitative study within a French company who faced several changes during the last five years. Our research is based on non-participants observations and on semi-structured interviews.
Enquanto as organizações estão cada vez mais confrontados com problemas de mudanças, a taxa de sucesso de implementação ainda é relativamente baixo. A mudança organizacional é um verdadeiro desafio para uma empresa; às vezes, os gestores têm de lidar com a resistência à mudança de indivíduos e empregados, especialmente em alguns setores, como a indústria ou setor público. Por sua posição particular na organização, os gerentes de proximidade têm um forte impacto sobre o sucesso ou o fracasso de mudanças organizacionais. No entanto, a literatura sobre mudanças organizacionais realmente não estudar essa população. Os gestores de proximidade são frequentemente apresentados como "agentes de mudança", ou seja, assegurar a aplicação e prescrição de mudança imposta pela gestão de topo. Este trabalho tem como objetivo compreender o papel dos gestores de proximidade durante uma mudança organizacional, ea evolução do seu papel em relação à mudança. Para isso, fizemos um estudo qualitativo dentro de uma empresa francesa que enfrentou várias mudanças durante os últimos cinco anos. Nossa pesquisa é baseada em observações não-participantes e em entrevistas semi-estruturadas.
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/11085
Thesis identifier: 201108941
Designation: Mestrado em Gestão Internacional
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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