Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/11027
Registo completo
Campo DCValorIdioma
dc.contributor.authorBhatnagar, A.-
dc.contributor.authorNikolaeva, R.-
dc.contributor.authorGhose, S.-
dc.date.accessioned2016-03-04T15:47:45Z-
dc.date.available2016-03-04T15:47:45Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn0143-6570-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/11027-
dc.description.abstractThis study examines the motivations for imitation in retailers' online channel entry. Extant literature suggests that legitimacy and efficiency are the primary motivators for firms to imitate. We develop hypotheses that center on the belief that not all firm types would use the same motivator for deciding to imitate and enter the online market; legitimacy would be the driving force for some retailer types whereas efficiency would be the motivator for others. We test our hypotheses on unique data collected from multiple sources. Our findings confirm that the motivators for imitation vary across retailer typeseng
dc.language.isoeng-
dc.publisherWiley-
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/FCT/5876/147442/PT-
dc.rightsopenAccesspor
dc.titleOnline market entry: the motivations for imitation across retailer typeseng
dc.typearticle-
dc.pagination151 - 166-
dc.publicationstatusPublicadopor
dc.peerreviewedyes-
dc.journalManagerial and Decision Economics-
dc.distributionInternacionalpor
dc.volume37-
dc.number3-
degois.publication.firstPage151-
degois.publication.lastPage166-
degois.publication.issue3-
degois.publication.titleOnline market entry: the motivations for imitation across retailer typeseng
dc.date.updated2019-04-26T12:06:38Z-
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersion-
dc.identifier.doi10.1002/mde.2708-
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Naturais::Matemáticaspor
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Outras Ciências Sociaispor
iscte.subject.odsIndústria, inovação e infraestruturaspor
iscte.identifier.cienciahttps://ciencia.iscte-iul.pt/id/ci-pub-22842-
iscte.alternateIdentifiers.wosWOS:000371821100001-
iscte.alternateIdentifiers.scopus2-s2.0-84959193920-
Aparece nas coleções:BRU-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
Online Market Entry.pdfPós-print345,19 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.