Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/10244
acessibilidade
Title: Internationalization as a way to leverage small and medium management consulting companies: case study of winning management consulting internationalizing opportunities in Italy, Spain and United Kingdom
Authors: Ferreira, Iolanda Paulino
Orientador: Pereira, Leandro
Keywords: Internationalization
SME’s
Consulting
Management
Internacionalização
PME’s
Gestão
Issue Date: 2014
Citation: FERREIRA, Iolanda Paulino - Internationalization as a way to leverage small and medium management consulting companies: case study of winning management consulting internationalizing opportunities in Italy, Spain and United Kingdom [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2014. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/10244>.
Abstract: The management consulting industry represents a niche of the consulting market that have been growing at a faster rate during the last decade. This rapidity of grow led to an increase of the market competition among specialized SME’s and to the need to look for new markets outdoors in order to keep growing. The decision of whether the firm should internationalize for that or other country is a strategic decision that cannot be made without balancing all the external influences presents in that market. Due to this fact, this dissertation was made with the objective of measuring the attractiveness of a foreign management consulting markets for Portuguese management consulting SME’s and how that external influences can affect the performance of the company that is internationalizing. This dissertation focus is Winning Management Consulting, a Portuguese management consulting start-up that started its operations in the end of 2011 and intends to expand its business for the Italian, Spanish and United Kingdom markets which attractiveness analyses will determine whether it is a good option or not.
A indústria de consultoria de gestão representa um nicho do mercado de consultoria que tem vindo a crescer rapidamente durante a última década. Este crescimento rápido levou a que a competição entre pequenas e médias consultoras de gestão aumentasse e que a necessidade de procurar novos mercados fora de Portugal aumentasse de modo a continuar a crescer. A decisão de internacionalizar a empresa para um ou para outro país é uma decisão estratégica que não pode ser tomada sem que primeiras todas as influências externas presentes no novo mercado sejam balanceadas. Devido a esse esta, esta dissertação foi realizada com o objetivo de medir a atratividade dos mercados de consultoria de gestão estrangeiros para pequenas e médias consultoras de gestão portuguesas e analisar de que modo é que essas influências externas afetam a performance da empresa que se está a internacionalizar. Esta dissertação está focada na Winning Management Consulting, consultora de gestão start-up que iniciou a sua atividade no final de 2011 e que pretende expandir o seu negócio para outros mercados, nomeadamente, para os mercados Italiano, Espanhol e Inglês cuja análise de atratividade irá determinar se são uma boa opção ou não.
Description: Project
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/10244
Thesis identifier: 201036959
Designation: Mestrado em Gestão de Empresas
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Internationalization as a way to leverage small and medium management consulting companies.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.