Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/10191
acessibilidade
Title: Scrambling holidays: plataforma de venda on-line de experiências e férias - plano de negócios
Authors: Lourenço, Lúcia de Fátima Branco Ramos Alves de Almeida
Orientador: Faria, Hugo
Lourenço, João Miguel
Keywords: Experiências
Lazer
WOM
Turismo
Experiences
Leisure
Tourism
Issue Date: 2013
Citation: LOURENÇO, Lúcia de Fátima Branco Ramos Alves de Almeida - Scrambling holidays: plataforma de venda on-line de experiências e férias - plano de negócios [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2013. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/10191>.
Abstract: O crescimento da actividade turística a nível mundial, bem como à escala nacional (incentivado pelas excelentes condições geográficas e climatéricas de Portugal) é potenciado pela crescente utilização das novas tecnologias de informação. A crescente utilização dos sociais media como meio de divulgação, relacionamento e monitorização das marcas com os consumidores, incrementam o desenvolvimento dos negócios. A criação de novos destinos turísticos bem como das actividades a estes associados, têm hoje uma grande participação por parte dos consumidores, como influenciadores, criadores ou utilizadores. Na sequência desta realidade, a Scrambling Holidays, propõe-se vender através do canal On-line packs de experiências e férias personalizados e únicas, na região do Alentejo. A oferta de packs será de dois tipos: genéricos e personalizados. O Objectivo da empresa consiste em oferecer experiencia únicas na região de Mértola e utilizar o WOM para potenciar o negócio. Para o sucesso do projecto é igualmente importante que a selecção dos parceiros fornecedores dos serviços prestados seja criteriosa, por forma a garantir a qualidade pretendida.
The growth of tourism both in the global market and in what concerns the Portuguese domestic market (a country that benefits from excellent weather conditions and a privileged geographic location) is enhanced by the increasing use of information technologies. The growing utilization of social media as a means of promoting, establishing relationships and monitoring brands alongside consumers also boosts the development of businesses. Consumers are today one of the main driving forces behind the creation and development of new tourist destinations and all ancillary activities. Taking advantage of these trends, Scrambling Holidays offers the sale through an on-line channel of customized experiences and holiday packs in Alentejo. The goal of the company is to provide unique experiences in the region of Mértola (also using WOM), offering a set of products ranging from standard packs to tailor-made experiences. To ensure the success of the project and the desired levels of quality it is of paramount importance to follow a careful selection of suppliers of goods and services.
Description: Mestrado em Marketing Digital
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/10191
Thesis identifier: 201055619
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
TESE - Documento Final.pdf3.43 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.