Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2016 | Creating extended gender labelled datasets of Twitter users | Vicente, M.; Batista, F.; Carvalho, J. P. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2017 | Detecting relevant tweets in very large tweet collections: the London Riots case study | Carvalho, J. P.; Rosa, H.; Batista, F. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2018 | Gender detection of Twitter users based on multiple information sources | Vicente, M.; Batista, F.; Carvalho, J. P. | Parte de Livro | Acesso Aberto |
2016 | Improving Twitter gender classification using multiple classifiers | Vicente, M.; Batista, F.; Carvalho, J. P. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2017 | MISNIS: an intelligent platform for Twitter topic mining | Carvalho, J. P.; Rosa, H.; Brogueira, G.; Batista, F. | Artigo | Acesso Aberto |
2018 | Page rank versus katz: is the centrality algorithm choice relevant to measure user influence in Twitter? | Rosa, H.; Carvalho, J. P.; Astudillo, R.; Batista, F. | Parte de Livro | Acesso Aberto |
2021 | Prosociality in cyberspace: Developing emotion and behavioral regulation to decrease aggressive communication | Veiga Simão, A. M.; Ferreira, P.; Pereira, N.; Oliveira, S.; Paulino, P.; Rosa, H.; Ribeiro, R.; Coheur, L.; Carvalho, J. P.; Trancoso, I. | Artigo | Acesso Aberto |
2017 | A smart system for twitter corpus collection, management and visualization | Brogueira, G.; Batista, F.; Carvalho, J. P. | Artigo | Acesso Embargado |
2017 | Twitter: de espaço de mobilização a espaço de comentário. O caso do meet do Vasco da Gama | Rebelo, C.; Pereira, I.; Rosa, H.; Batista, F.; Carvalho, J. P. | Artigo | Acesso Aberto |
2016 | Using geolocated tweets for characterization of Twitter in Portugal and the Portuguese administrative regions | Brogueira, G.; Batista, F.; Carvalho, J. P. | Artigo | Acesso Aberto |
2015 | Using unstructured profile information for gender classification of Portuguese and English | Vicente, M.; Carvalho, J. P.; Batista, F. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |