Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/4334
acessibilidade
Title: Reverse mortgage em Portugal: uma opção viável?
Authors: Martins, Teresa Mariana Cardeira
Orientador: Oliveira, Luís Alberto Ferreira de
Keywords: Reverse Mortgage
Hipoteca inversa
Fluxo adicional de renda
Alternativa para a reforma
Additional income flow
Alternative for retirement
Issue Date: 2011
Citation: MARTINS, Teresa Mariana Cardeira - Reverse mortgage em Portugal: uma opção viável? [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2011. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/4334>.
Abstract: O trabalho que se apresenta incide sobre um produto que não existe no nosso país mas que tem vindo a crescer e a desenvolver-se em diversos países. Falamos do Reverse Mortgage um produto que não é mais do que um contrato financeiro que permite ao mutuário obter uma renda através do seu imóvel sem que haja necessidade de se desfazer do mesmo. Este contrato é orientado para pessoas de idade avançada permitindo-lhes aumentar o rendimento disponível. Fazendo uma análise da nossa população verificamos que o fenómeno do envelhecimento é uma realidade no nosso país, bem como a incerteza quanto à reforma da nossa população. Posto isto, é pertinente questionar e analisar até que ponto o Reverse Mortgage poderá ser uma alternativa para a reforma em Portugal e estudar a sua aplicação no nosso mercado. É a estas e outras questões que este trabalho se propõe responder fazendo, para além da descrição do produto, uma análise da sua funcionalidade em quatro países e verificando a viabilidade da sua implementação em Portugal.
The present work focuses on a product that does not exist in our country but has been growing and developing in many countries. We are talking of Reverse Mortgage, a product that consists in a financial contract that allows the borrower to obtain an income from their housing asset without the need to dispose of it. This agreement is to enabling older people to increase their income. Analysing our population we found that aging phenomenon is a reality in our country as well as doubts about our future retirement. Therefore, it is interesting to measure and analyse the potentialities for Reverse Mortgage in Portugal and study its application in our market. With these issues in mind we make a description of the product, study Reverse Mortgage in four countries and analyse the impact of its implementation in Portugal.
URI: http://hdl.handle.net/10071/4334
Designation: Mestrado em Finanças
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Reverse Mortgage em Portugal.pdf904.48 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.