Utilize este identificador para referenciar este registo:
http://hdl.handle.net/10071/27663
Autoria: | Guedes, D. Bahia, S. |
Editor: | A. Rocha R. García Perales A. Ziegler J. S. Renzulli F. Gagné S. I. Pfeiffer T. Lubart |
Data: | 2022 |
Título próprio: | The purpose of giftedness and talent education: A value-based perspective |
Título e volume do livro: | A inclusão educativa nas altas capacidades argumentos e perspetivas |
Paginação: | 439 - 476 |
Referência bibliográfica: | Guedes, D., & Bahia, S. (2022). The purpose of giftedness and talent education: A value-based perspective. EM A. Rocha, R. García Perales, A. Ziegler, J. S. Renzulli, F. Gagné, S. I. Pfeiffer, T. Lubart (Ed.). A inclusão educativa nas altas capacidades argumentos e perspetivas (pp. 439-476). ANEIS - Associação Nacional para o Estudo e Intervenção na Sobredotação. http://hdl.handle.net/10071/27663 |
ISBN: | 978-989-33-0934-6 |
Resumo: | The purpose of this chapter is to outline a framework of values for Giftedness and Talent Education (GTE). We begin by discussing the functions of education and the issue of purpose in educating the gifted and talented. We then address the meaning of values and their role in guiding research and practice. Our discussion is centered around five pairs of fundamental values: wisdom and truth, beauty and aesthetics, compassion and cooperation, freedom and autonomy, and equity and justice. We conclude by proposing the integration of the different functions of education as a fundamental endeavor for understanding the purpose of education for the gifted and talented. |
Arbitragem científica: | yes |
Acesso: | Acesso Aberto |
Aparece nas coleções: | CIS-CLN - Capítulos de livros nacionais |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|
bookPart_92300.pdf | 443,42 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.