Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/25554
Autoria: Vauclair, C.-M.
Boer, D.
Hanke, K.
Editor: Kenneth D. Keith
Data: 2018
Título próprio: Teaching psychological measurement: taking into account cross-cultural comparability and cultural sensitivity
Paginação: 157 - 176
ISBN: 9781316639764
DOI (Digital Object Identifier): 10.1017/9781316996706.010
Resumo: If your students come from a Western culture and have a middle-class background, they probably found it easy to answer question 1. However, they may have struggled to figure out the meaning of the words in question 2 and 3, which are taken from intelligence tests designed for African Americans in the United States (Dove, 1971; Redden and Simon, 1986).
Arbitragem científica: no
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:CIS-CLI - Capítulos de livros internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
bookPart_49654.pdfVersão Aceite367,93 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.