Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/251
Autoria: Dehanov, Juana
Dias, José Miguel Salles
Bastos, Rafael
Cabral, Carolina
Data: 2005
Título próprio: Developing games with Magic Playground: a gesture-based game engine
Palavras-chave: Game engine
Gesture based human-computer interaction
Usability evaluation
Resumo: This paper presents Magic Playground, a game engine that enables the development of entertainment applications with realtime gesture-based Human-Computer Interaction (HCI). We describe the main architectural elements of our system and provide a guideline on how to program the engine in order to create games. Finally, we present usability evaluation results of a game, which emulates the known Tetris game1.
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:ISTAR-CRI - Comunicações a conferências internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
ace134_Dias_Magic.pdf72,65 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.