Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/18863
acessibilidade
Title: Emotional dissonance, emotional exhaustion and work-family conflict: A study of college teachers in China
Authors: Mengyuan Zhong
Orientador: Shaozhuang Ma
Keywords: Emotional exhaustion
Emotional dissonance
Work-family conflict
College teachers
Gestão de recursos humanos
Conflito -- Conflict
Trabalho
Família
Trabalho emocional
Professor
Universidade
China
Issue Date: 26-Mar-2019
Citation: Zhong, M. (2018). Emotional dissonance, emotional exhaustion and work-family conflict: A study of college teachers in China [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/18863
Abstract: The aim of the present research is to investigate the relationship among emotional dissonance, emotional exhaustion, and work-family conflict of college teachers in China. The data was collected through online questionnaires (N=330) and the responses were mainly component of college teachers from southern China.We have conducted a quantitative analysis of the survey data of 330 college teachers. The results indicate that: (1) Emotional dissonance is positively correlated with emotional exhaustion; (2) Emotional dissonance is positively correlated with work-family conflict; (3) Work-family conflict is positively correlated with emotional exhaustion; (4) Work-family conflict partially mediates the relationship between emotional exhaustion and emotional dissonance.
O objetivo do presente estudo é investigar a relação entre esgotamento emocional, dissonância emocional e conflito trabalho-família de professores universitários na China. Os dados deste relatório foram coletados através de questionários on-line (N = 330) e as respostas deste relatório foram principalmente componentes de professores universitários do sul da China. Nós realizámos uma análise quantitativa dos dados da pesquisa destes 330 professores universitários. Os resultados obtidos indicam que: (1) A dissonância emocional o está correlacionada positivamente com o esgotamento emocional; (2) A dissonância emocional está positivamente correlacionada com o conflito entre trabalho e família; (3) Conflito trabalho-família está positivamente correlacionado com o esgotamento emocional; (4) O conflito entre trabalho e família medeia parcialmente a relação entre esgotamento emocional e dissonância emocional.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/18863
Thesis identifier: 202202755
Designation: Mestrado em Gestão de Recursos Humanos e Consultadoria Organizacional
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
master_mengyuan_zhong.pdf543.93 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.