Skip navigation
↑
Acesso Rápido
Catálogo da Biblioteca
Iscte Discovery Service (Pesquisa Integrada)
Explore
aqui
outros Recursos de Informação
Página principal
Percorrer
Comunidades e Coleções
Percorrer Itens por:
Data de publicação
Autor
Orientador
Título
Assunto
Tipo de Documento
Tipo de Acesso
Mestrados e Doutoramentos
Revistas Científicas
Classificação JEL
Classificação PsycINFO
Domínios Científicos e Tecnológicos (FOS)
Objetivos de Desenvolvimento Sustentável (ODS)
Mais
Sobre o Repositório
Formulários
Direitos de autor
Política de acesso aberto
Contacte-nos
Estatísticas
Idioma
English
português
Entrar
Área Pessoal
Serviço de alertas
Editar conta
Non Visible Label
Repositório do Iscte – Instituto Universitário de Lisboa
Percorrer por autor Aguiar, C.
Índice:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ou inserir as letras iniciais:
starts with
Ordenar por:
título
data de publicação
data de depósito
Em ordem:
ascendente
descendente
Resultados/Página
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Autores/Registo:
todos
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Mostrar resultados 1-20 de 52.
próximo >
Data
Título
Autor(es)
Tipo
Acesso
2020
Activity settings in toddler classrooms and quality of group and individual interactions
Guedes, C.
;
Cadima, J.
;
Teresa, A.
;
Aguiar, C.
;
Barata, C.
Artigo
Acesso Aberto
2022
Challenges associated with group composition: A qualitative study about the perceptions of teachers in Portuguese public preschools
Aguiar, A.
;
Aguiar, C.
Artigo
Acesso Aberto
2019
Children's right to participate in early childhood education settings: a systematic review
Correia, N.
;
Camilo, C.
;
Aguiar, C.
;
Amaro, F.
Artigo
Acesso Aberto
2023
Children's voices in early childhood education and care
Correia, N.
;
Aguiar, C.
Parte de Livro
Acesso Aberto
2023
Children’s participation in early childhood education: A theoretical overview
Correia, N.
;
Aguiar, C.
;
Amaro, F.
Artigo
Acesso Aberto
2021
Children’s right to participate in early childhood care and education settings and relative innovatory supportive digital tools for ECCE professionals’ development
Stavropoulos, E.
;
Karachristos, C.
;
Petrogiannis, K.
;
Aguiar, C.
;
Correia, N.
;
Wysłowska, O.
;
Taelman, H.
;
Penderi, E.
Objecto de Conferência
Acesso Aberto
2022
Children’s right to participate: The Lundy model applied to early childhood education and care
Correia, N.
;
Aguiar, C.
;
Taelman, H.
;
Boderé, A.
;
Petrogiannis, K.
;
Penderi, E.
;
Karachristos, C.
;
Stavropoulos, E.
;
Wyslowska, O.
;
Markowska-Manista, U.
;
Mesquita, C.
;
Ribeiro, L.
;
Barros, S.
;
Araújo, S.
;
Pessanha, M.
;
Guimarães, C.
;
Coelho, V.
;
Correia, I.
;
Magalhães, E.
;
Figueiredo, V.
;
Almeida, F.
Artigo
Acesso Aberto
2017
Choosing classrooms: a structured interview on children's right to participate
Correia, N.
;
Aguiar, C.
Artigo
Acesso Aberto
2020
Classroom composition and quality in early childhood education: a systematic review
Aguiar, A.
;
Aguiar, C.
Artigo
Acesso Aberto
2019
Classroom quality and children's social skills and problem behaviors: dosage and disability status as moderators
Aguiar, A.
;
Aguiar, C.
;
Cadima, J.
;
Correia, N.
;
Fialho, A.
Artigo
Acesso Aberto
2024
Classroom social networks, students' peer-related social experiences and sense of belonging: The specific case of students with SEN
Freire, S.
;
Roçadas, C.
;
Pipa, J.
;
Aguiar, C.
Artigo
Acesso Aberto
2020
The collaboration between early childhood intervention and child protection systems: the perspectives of professionals
Albuquerque, J.
;
Aguiar, C.
;
Magalhães, E.
Artigo
Acesso Aberto
2024
Concurrent and longitudinal associations between parent math support in early childhood and math skills: A meta-analytic study
Ribeiro, L.
;
Donolato, E.
;
Aguiar, C.
;
Correia, N.
;
Zachrisson, H.
Artigo
Acesso Aberto
2014
Desenhos de investigação A-B-A-B: uma abordagem experimental para a avaliação de intervenções em contextos naturais
Correia, N.
;
Daniel, J.
;
Aguiar, C.
Artigo
Acesso Aberto
2024
Direito de participação das crianças: Ideias de educadoras de infância
Correia, N.
;
Durães, J.
;
Aguiar, C.
Artigo
Acesso Aberto
2024
Does participation benefit children’s socio-emotional development? Positive associations between children’s participation and self-concept, through children’s perceptions
Correia, N.
;
Carvalho, H.
;
Aguiar, C.
Artigo
Acesso Aberto
2012
Early childhood intervention in Portugal: an overview based on the developmental systems model
Pinto, A. I.
;
Grande, C.
;
Aguiar, C.
;
de Almeida, I. C.
;
Felgueiras, I.
;
Pimentel, J.
;
Serrano, A. M.
;
Carvalho, L.
;
Brandão, M. T.
;
Boavida, T.
;
Santos, P.
;
Lopes-dos-Santos, P.
Artigo
Acesso Aberto
2019
Early interventions tackling inequalities experienced by immigrant, low-income, and Roma children in 8 European countries: a critical overview
Aguiar, C.
;
Silva, C. S.
;
Guerra, R.
;
Rodrigues, R. B.
;
Ribeiro, L. A.
;
Pastori, G.
;
Leseman, P.
;
ISOTIS Curriculum and Pedagogy Team
Artigo
Acesso Aberto
14-Mar-2020
Early maternal spatial support for toddlers and math skills in second grade
Ribeiro, L.
;
Casey, B.
;
Dearing, E.
;
Nordahl, K.
;
Aguiar, C.
;
Zachrisson, H.
Artigo
Acesso Aberto
2016
Effects of an in-service training program using the routines-based interview
Boavida, T.
;
Aguiar, C.
;
McWilliam, R. A.
;
Correia, N.
Artigo
Acesso Aberto