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http://hdl.handle.net/10071/9367
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Title: Critical analysis of the budget accommodation sector in Lisbon: hostels visitors’ profile and marketing strategies
Authors: Morgado, Rute Ferreira
Orientador: Lage, Miguel Jorge da Cruz
Keywords: Sports
Gambling
Restaurants
Recreation
Tourism
Marketing
Desporto
Jogo
Restaurantes
Recreação
Turismo
Issue Date: 2014
Citation: MORGADO, Rute Ferreira - Critical analysis of the budget accommodation sector in Lisbon: hostels visitors’ profile and marketing strategies [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2014. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/9367>.
Abstract: Over the last decades the world has assisted to a growth, expansion and also diversification of tourism and tourism activities. According to UNWTO, 2013, “Tourism is a key to development, prosperity and well-being”. This has led tourism to become one of the fastest-growing sectors in the world, and a key driver for job creation, enterprises creation, infrastructure development and revenues from exports. Also new tourism destinations arose as a consequence of this growth and investment in tourism. It is expected International tourists arrivals‟ to increase at a pace of 3.3% a year from 2010 to 2030, reaching the 1.8 billion arrivals by 2030 according to UNWTO long term forecast Tourism Towards 2030. Alongside with global international arrivals, also the youth travel has seen a fast growth, generating billions for global tourism receipts. In Portugal tourism has also seen a growth to never seen in this industry and Lisbon is the leading city with both the highest tourism share of international tourists and revenue. Studies have found that the overall satisfaction of tourist in Lisbon is above 80% and with place the city in their top destinations to recommend and revisit. This study aims to understand the profile of hostels‟ guests and factors of demand for Hostels and to Lisbon via a survey to hostels‟ guests in Lisbon, and to understand how hostels have adapted their marketing strategies to attract visitors. The more a producer/supplier knows about their market the more effective, their market strategy will be (Thyne et al. 2004).
Ao longo das últimas décadas o Mundo tem assistido a um crescimento, expansão e diversificação do turismo e das actividades turísticas. De acordo com a Organização Mundial do Turismo “O turismo é uma chave para o desenvolvimento, prosperidade e bem-estar” (2013). Tal levou a que o turismo se tornasse num dos sectores de crescimento mais céleres em todo o Mundo e um impulsionador chave para a criação de emprego, de empresas, desenvolvimento de infra-estruturas e receitas de exportações. Igualmente, surgiram novos destinos turísticos em consequência deste crescimento e investimento no turismo. É expectável que as chegadas internacionais de turistas cresçam a um ritmo de 3,3% ao ano de 2010 a 2030, alcançando as 1,8 mil milhões de chegadas em 2030, de acordo com as previsões de longo prazo “Tourism towards 2030” da OMT. Paralelamente às chegadas internacionais globais, também as viagens de jovens têm demonstrado um crescimento rápido, gerando milhões para as receitas de turismo globais. Em Portugal o turismo tem também verificado um crescimento nunca antes visto nesta indústria e Lisboa é a cidade líder com a maior quota de turistas internacionais e receita. Estudos indicam que a satisfação global dos turistas em Lisboa está acima dos 80% e que estes colocam a cidade no seu top de destinos recomendáveis e a revisitar. Este estudo visa compreender o perfil dos hóspedes dos hostels e os factores de procura pelos hostels e por Lisboa, por intermédio de inquéritos aos hóspedes de hostels em Lisboa e perceber como os hostels têm adaptado as suas estratégias de marketing para atrair visitantes. Quanto mais um produtor/fornecedor sabe acerca do seu mercado, mais eficaz será a sua estratégia de mercado (Thyne et al. 2004).
Description: Master of Science in Business Administration. / JEL Classification System: L83 – Sports, Gambling, Restaurants, Recreation, Tourism; M31 – Marketing
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/9367
Thesis identifier: 201038307
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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