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dc.contributor.advisorMarques, Susana-
dc.contributor.authorMartins, Rodrigo Gonçalves-
dc.date.accessioned2015-07-15T13:44:34Z-
dc.date.available2015-07-15T13:44:34Z-
dc.date.issued2014-
dc.date.submitted2014-10por
dc.identifier.citationMARTINS, Rodrigo Gonçalves - “Retailtainment” : standing out in the portuguese sportswear market [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2014. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/9291>.pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/9291-
dc.descriptionJEL Classification System: M31 - Marketing L67 - Other Consumer Nondurables: Clothing, Textiles, Shoes, and Leather Goods; Household Goods; Sports Equipmentpor
dc.description.abstractThe Sportswear market is a mature market where the growth is small and slow paced. In these environments, competition gets fierce and new strategies and approaches arise in pursue for successfully competitive advantage. Delivering good products at good prices is not enough anymore. People are more informed, demanding, more close to one another due to technology advances, and the companies who are audacious and courageous enough to leave their comfort zone by having consumer in mind, achieve success. Marketing shifted from masses to one-to-one, and new concepts such as Experience Marketing and “Retailtainment” start gaining bigger proportions. “Retailtainement” is not just providing entertainment at the Retail point, but much more… Is delivering experiences which are memorable, relevant, which drive brand loyalty and advocacy. Hence, considered the New Marketing Tool. The Retail, specially the sporting goods one has always been very conservative and averse to change, however it is recently changing due to the competitive aggressiveness and the appearance of these new tools. This case study places the reader, in the position of one retailer, Decathlon, which is delivering an average shop experience, in the declining competitive Portuguese Market. Decathlon main competitor and market leader, Sportzone, has recently invested in delivering a better shop experience and Decathlon is expected to fight back. To provide an authentic and detailed overview of the current Portuguese situation, an extensive research was made. The case aims then, to instigate creativity, the critical and strategical thinking, and the discussion of fresh Marketing topics, like Shop Experience.por
dc.description.abstractO mercado do Retalho Desportivo é um mercado maduro, onde o crescimento é pequeno e lento. Nestes ambientes, a competição é feroz e novas estratégias e abordagens surgem em busca de vantagem competitiva. Vender bons produtos a bons preços já não é suficiente. As pessoas estão mais informadas, mais próximas devido aos avanços tecnológicos, são mais exigentes e as empresas suficientemente audaciosas e corajosas para deixar sua zona de conforto com vista ao consumidor, alcançam o sucesso. Marketing mudou de massas para um-para-um, e novos conceitos, tais como Marketing Experiência e "Retailtainment" começam a ganhar dimensão. "Retailtainement" não é apenas proporcionar entretenimento no ponto de venda, mas muito mais... É proporcionar experiências memoráveis, relevantes, que levam à lealdade, defesa e divulgação da marca. Sendo considerada a nova ferramenta de Marketing. O Retail, nomeadamente, o de artigos desportivos, sempre foi muito conservador e avesso à mudança, no entanto, recentemente a situção está a mudar devido à agressividade competitiva e ao aparecimento destas novas ferramentas. Este Case Study coloca o leitor, como um retailer desportivo, Decathlon, que oferece uma experiência média em loja, num Mercado Português competitivo e em declínio. O principal concorrente e líder de mercado, Sportzone, investiu recentemente em melhor experiência em loja e é esperado que a Decathlon dê resposta. Para fornecer uma visão geral autêntica e detalhada da situação atual Portuguesa, foi feita uma extensa pesquisa. O caso visa, instigar a criatividade, pensamento crítico e estratégico, e discussão de temas de Marketing frescos, como a Experiência em Loja.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectSportswear retailpor
dc.subjectExperience marketingpor
dc.subjectRetailtainmentpor
dc.subjectConsumer behaviourpor
dc.subjectRetalho desportivopor
dc.subjectMarketing experiencialpor
dc.subjectComportamento do consumidorpor
dc.title“Retailtainment” : standing out in the portuguese sportswear marketpor
dc.typemasterThesispt-PT
dc.peerreviewedSimpor
dc.identifier.tid201059274-
thesis.degree.nameMestrado em Marketing-
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CASE STUDY - “RETAILTAINMENT” – STANDING OUT IN THE PORTUGUESE SPORTSWEAR MARKET.pdf
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