Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/9039
acessibilidade
Title: Jornalismo na sociedade em rede: estudo de caso das práticas de consumo dos jovens do ISCTE-IUL
Authors: Abreu, Rúben Miguel de Jesus Matias
Orientador: Neto, Pedro Miguel Pereira
Keywords: Jornalismo
Redes sociais virtuais
Jovens universitários
Sociedade em rede
Journalism
Virtual social networks
College youth
Network society
Issue Date: 2014
Citation: ABREU, Rúben Miguel de Jesus Matias - Jornalismo na sociedade em rede: estudo de caso das práticas de consumo dos jovens do ISCTE-IUL [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2014. Dissertação de mestrado.[Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/9039>.
Abstract: Esta dissertação foca-se na análise das práticas de consumo de jornais na sociedade em rede, tendo em consideração o consumo dos jovens universitários do ISCTE-IUL. Nos últimos anos, temos vindo a observar uma intensificação da utilização das tecnologias de informação e comunicação, o que tem impacto no jornalismo, quer na produção de conteúdos, quer na relação dos produtores desses conteúdos com os seus leitores. A sociedade em rede e a importância da literacia mediática são o ponto de partida, seguido de um enquadramento do jornalismo na era da Internet e uma análise das tendências de consumo dos jovens, sem esquecer a importância emergente das redes sociais virtuais.
This dissertation focus on the analysis of newspapers’ consumption practices in the network society, taking into account the consumption of the college youth of ISCTE-IUL. In the last few years, we have been observing an intensification of information and communication technologies’ utilization, which has an impact on journalism, both in the contents’ production and in the relationship between those contents’ producers and their readers. The network society and the importance of media literacy represent the starting point, which is followed by a contextualization of the journalism in the internet era and by an analysis of youth consumption’s tendencies, without forgetting about the increasing importance of the virtual social networks.
Description: Mestrado em comunicação, cultura e tecnologias da informação
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/9039
Thesis identifier: 201013690
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado



FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.