Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/8556
acessibilidade
Title: Plano de negócios: madtours
Authors: Jardim, João Miguel Barros
Orientador: Falcão, Pedro Fontes
Keywords: Plano de negócios
Turismo
Ilha da Madeira
Turista jovem
Business plan
Tourism
Madeira island
Young Tourist
Issue Date: 2013
Citation: JARDIM, João Miguel Barros - Plano de negócios: madtours [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2013. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/8556>.
Abstract: Este projeto1 trata-se de um plano de negócios para a MADtours, uma agência de viagens online direcionada a jovens, cuja operação ocorre na Região Autónoma da Madeira, e pretende afirmar-se no mercado das agências de viagens, através de um método pouco desenvolvido pelas empresas locais, uma plataforma online. Tem por principal objectivo a elaboração de uma análise económica e financeira do projeto e respetiva análise de viabilidade. Assim, estes processos passam por uma revisão da literatura mais pertinente nas áreas de Turismo e Agências de Viagens, e referência à utilidade e desenvolvimento do negócio estudado na internet. Em seguida elabora-se uma análise de mercado, de várias perspectivas (interna e externa), e uma análise ao consumidor. Após num estudo profundo de mercado, e baseado nos dados recolhidos, é formulada uma estratégia de desenvolvimento, cuja engloba a formulação estratégica, começando na elucidação do conceito de negocio até à delineação dos fatores críticos de sucesso. Em jeito de conclusão, são definidas detalhadamente as políticas de implementação do negócio, estimados os seus custos, cujas sustentam e fundamentam a análise de viabilidade económica e financeira, que afirma a MADtours como um negócio viável.
This project is about a business plan for MADtours an online travel agency, whose operation occurs in the Autonomous Region of Madeira, and pretends to set business in the market for travel agents, through a less developed method by local companies, an online platform. Its main objective is the development of an economic and financial analysis of the project and respective feasibility analysis. Thus, this process goes through a review of the most relevant literature in the areas of Tourism and Travel Agencies, and refers to utility and business development studied on the Internet. Then we undertake a market analysis from various perspectives (internal and external), and an analysis of the consumer. After a deep study of the market, and based on the data collected, is formulated a development strategy, which includes strategy formulation, beginning to explain the concept of business until the delineation of the critical factors of success. In conclusion, are defined in detail the implementation of business policies, their estimated costs, whose support and underpin the analysis of economic and financial viability, which asserts MADtours as a viable business
Description: Mestrado em Gestão
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/8556
Thesis identifier: 201031493
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Plano de Negócios_MADTOURS_final.pdf2.64 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.