Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/8500
acessibilidade
Title: Redesign de uma escola particular : estudo de caso
Authors: Mocho, Luis Miguel Sameiro de Sousa da Cruz
Orientador: Nascimento, Generosa Gonçalves do
Keywords: Gestão
Avaliação
Estratégia
Desempenho
Management
Evaluation
Strategy
Performance
Issue Date: 2014
Citation: MOCHO, Luis Miguel Sameiro de Sousa da Cruz - Redesign de uma escola particular : estudo de caso [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2014. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/8500>.
Abstract: Num tempo de constantes alterações sociais, as organizações que não se adaptam acabam por sucumbir perante aquelas que satisfazem melhor as necessidades dos seus clientes. O mercado também dita as leis. Neste aspecto, as organizações escolares precisam igualmente de responder à exigência deste mercado que tem nos conceitos de eficácia e eficiência os seus maiores aliados. O objecto de estudo é um colégio particular situado na zona de Lisboa. Através da análise da envolvente externa e interna, fez-se uma proposta de reorganização visando o redesenho da estratégia e a criação de uma nova dinâmica com base no modelo de Wheelen & Hunger (2012). Partindo da visão e da missão, definiram-se os objectivos e as políticas para, por fim, implementar a estratégia e proceder à sua avaliação. Foram desenvolvidos instrumentos de suporte tais como um Balanced Scorecard e um modelo de avaliação de desempenho, onde se integra um mapa de gestão das competências.
In a period of constant social changes, organizations that do not adapt eventually succumb to those that best meet the needs of its customers. Competition also dictates laws. As such, school organizations must look for ways to meet the needs of a market that has the concepts of effectiveness and efficiency as their greatest allies. In this project, the object of study is a private educational institution located in the Lisbon area. Through an analysis of its external and internal environment, a reorganizational proposal was submitted in order to redesign the school’s strategy and create a new dynamic based on the 2012 Wheelen & Hunger model. Starting with the definition of its vision and mission, objectives and policies were defined to ultimately implement a strategy and proceed with its subsequent evaluation. To accomplish this task, it was necessary to develop support tools such as a Balanced Scorecard and a performance evaluation model, in which a map measuring core competencies was included.
Description: Trabalho de projecto submetido como requisito parcial para obtenção do grau de Mestre em Administração Escolar
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/8500
Thesis identifier: 201004488
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Projecto Final_LuisMocho_61244_MestradoAdministração Escolar.pdf970.32 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.