Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/8494
Author(s): Avelino, Ricardo António Teixeira
Advisor: Pereira, Hélia Gonçalves
Date: 2014
Title: Marketing communication plan: Century 21 global
Reference: Avelino, R. A. T.(2014).Marketing communication plan: Century 21 global [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/8494
Keywords: Marketing communication
Communication plan
Real Estate
Residential tourism
Comunicação em marketing
Plano de comunicação
Sector imobiliário
Turismo residencial
Abstract: This project was elaborated with the intention to establish a communication plan for Century 21 Portugal, with the intention of promoting the foreign investment in the Portuguese real estate market. After analyzing the Portuguese market and the current strategy of Century 21 Portugal, it was found some opportunities that a brand, like Century 21 , can take advantage. The main idea of this project is to create a new communication plan and a new type of business for the brand Century 21 Portugal, using certain communication tools and techniques that will help the company to focus on critical factors and to reach their potential customers overseas. The objective of this "new direction" for the brand is to provide a better service to the property owners offering new possibilities of business, outside of Portugal. In long term, this "new direction" can be extended to all markets, with more people getting their second, or even the first home in other countries. With this project Century 21 can create just "one big and global real estate market", approaching all the markets, the owners of the properties and potential buyers from around the world.
Este projeto foi elaborado com a intenção de criar um plano de comunicação para Century 21 Portugal, com o principal objectivo de promover o investimento estrangeiro no mercado imobiliário Português. Depois de analisar o mercado Português e a estratégia atual da Century 21 Portugal, verificou-se algumas oportunidades que uma marca, como Century 21, pode aproveitar neste mercado. A idéia principal deste projeto é a criação de um novo plano de comunicação e um novo tipo de negócio para a marca Century 21 Portugal, usando algumas ferramentas e técnicas de comunicação que ajudarão a empresa a concentrar-se em fatores críticos e alcançar potenciais clientes no estrangeiro. O objetivo desta "nova visão" para a marca é proporcionar um melhor serviços aos proprietários de imóveis oferecendo novas possibilidades de negócio, fora de Portugal. No longo prazo, esta "nova visão" pode ser alargado a todos os mercados, com mais pessoas adquirindo a sua segunda, ou até mesmo a primeira casa, em outros países. Com este projeto Century 21 pode criar apenas "um grande e global mercado imobiliário", aproximando-se assim de todos os mercados, dos donos das propriedades e dos potenciais compradores de todo o mundo.
Degree: Mestrado em Marketing
Peerreviewed: Sim
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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