Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/8389
Autoria: Loureiro, S. M. C.
Ribeiro, L.
Data: 2014
Título próprio: Virtual atmosphere: the effect of pleasure, arousal and delight on word-of-mouth
Volume: 20
Número: 4
Paginação: 452-469
ISSN: 1049-6491
Palavras-chave: Online purchase
Pleasure
Arousal
Delight
Gender
Word-of-mouth
Resumo: This study investigates the effect of virtual atmospheric cues on emotions and word-of-mouth and also analyzes the differences between the perceptions of male and female participants relative to the online environment. Questionnaires were given to students in higher education and senior university students. The main findings suggest that pleasure is the most effective emotion to lead to a positive word-of-mouth for both genders. Women are more willing to say positive words to others than men. Women are also more influenced by the delight and pleasure, whereas men are influenced only by pleasure
Arbitragem científica: Sim
Acesso: Acesso Embargado
Aparece nas coleções:BRU-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
publisher_version_J_Promotion_Management_pdf
  Restricted Access
236,43 kBAdobe PDFVer/Abrir Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.