Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/8030
acessibilidade
Title: Rebranding of people management forum
Authors: Tormová, Monika
Orientador: Silva, Rui Vinhas da
Keywords: Rebranding
Human resources management
Non-profit organization
Brand positioning
Brand extension
Rebrandeamento
Gestão de recursos humanos
Organização sem fins lucrativos
Posicionamento de marca
Extensão de marca
Issue Date: 2013
Citation: TORMOVÁ, Monika - Rebranding of people management forum [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2013. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/8030>.
Abstract: Rebranding has become an essential topic for many organizations through the world. Thanks to the changing environment, various organizations need to adapt their image to nowadays globalized world. In case of Eastern European countries many issues with cooperation among employers and their staff has arose after 1990. Thus, human re-sources management has become critical for success of any organization. This case study is focused on both topics mentioned above. Itsketches out the situation in the Czech Republic and describes the current status of a unique organization concen-trated on human resources management in the Czech context. It is targeted to master students of marketing with a strong interest in the situation on international markets. In the case, there are presented all key facts about the Czech Republic and the organiza-tion. Students are exposed to a decision which way the organization should be headed to in the future. Literature review contributes to a general understanding of the Czech culture and eco-nomic situation; moreover it underlines the key concepts of rebranding, marketing oand non-profit organizations. Additional research is required for students. The resolution of the case study is giving students an insight to a small foreign country with different historical background and sketches out functioning of a small not solely profit oriented organization.
O Rebrandeamento tornou-se um tema essencial para muitas organizações do mundo. Graças a mudanças de ambiente, várias organizações, necessitam de adaptar a sua imagem para o mundo gloabalizado de hoje em dia. No caso dos países da Europa de Leste alguns problemas com a cooperação entre entidades empregadoras e funcionários aumentaram após o ano de 1990. Assim, a gestão de recursos humanos tornou-se fundamental para o sucesso de qualquer organização Este estudo centra-se em dois temas mencionados anteriormente. Apresentando a situacao da República Checa e descrevendo o atual estado de uma organização única concentrada em gestao de recursos humanos no context Checo. Está direccionado aos estudantes do mestrado de marketing com umforte interesse na situação dos mercados internacionais. Neste caso, são apresentados todos os factos importantes sobre a República Checa e a organização. Os alunos são expostos a uma decisão sobre como deverá a organização ser dirigida no futuro. A revisão da literatura contribui para uma compreensão geral da cultura Checa e da sua situação económica e além disso, destaca os princípais conceitos de rebrandeamento, marketing e organizações sem fins lucrativos. Contudo será requerida alguma invetigação adicional pelos alunos. A resolução do caso de estudo pretende dar aos alunos uma visão de um pequeno país estrangeiro com fundo histórico e aprsenta o funcionamento de uma pequena organizção sem fins lucrativos.
Description: Mestrado em Marketing/ JEL Classification System: M31, M54
URI: http://hdl.handle.net/10071/8030
Thesis identifier: 201056135
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Thesis final_MT.pdf2.98 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.