Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/7800
acessibilidade
Title: Viagem genealógica: um produto inovador
Authors: Pinto, Maria José Dias Macedo dos Santos
Orientador: Martins, Luís Matos
Fernandes, Alexandra Etelvina Martins Marques
Keywords: Inovação
Turismo
Genealogia
Turismo genealógico
Inovation
Tourism
Genealogy
Genealogical Tourism
Issue Date: 2013
Citation: PINTO, Maria José Dias Macedo dos Santos - Viagem genealógica: um produto inovador [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2013. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/7800>.
Abstract: As alterações de paradigma que vivemos nas sociedades contemporâneas potenciam transformações na produção e consumo turísticos, originando novas necessidades, cada vez mais frequentemente orientadas para um turismo de singularidade, que procura valores de maior proximidade e autoconhecimento. Neste projecto de tese, elabora-se um modelo de negócio para um produto inovador: a Viagem Genealógica – uma viagem personalizada a partir da pesquisa genealógica efectuada para um indivíduo. A proposta é inovadora, uma vez que cria uma subcategoria de mercado inexistente, ao responder a uma necessidade do consumidor ainda não satisfeita pelo mercado (associar a pesquisa genealógica a uma “viagem de uma vida”) e ao desenvolver uma personalização de experiências turístico-culturais autênticas. A primeira fase do projecto passará pela revisão da literatura alusiva ao tema escolhido. Seguir-se-á a elaboração de um quadro de referências, no qual serão esquematizadas as questões e etapas fundamentais para a elaboração do plano de negócios. Por fim, este plano será integrado numa metodologia de investigação que permita a identificação da situação problemática/oportunidade de negócio, bem como a definição da viabilidade conceptual, técnica e financeira do modelo negocial.
The paradigm changes that we are currently experiencing in contemporary societies are paving the way for changes in touristic production and consumption, giving birth to new requirements that are increasingly directed towards a unique form of tourism in search of greater proximity and self-knowledge. The present thesis project aims to elaborate a business model for an innovative product: the Genealogical Journey – a personalised journey based on genealogical research performed for a specific individual. This proposal is innovative because it creates a yet inexistent sub-category [of the touristic supply] in response to a consumer need that remains to be satisfied by the market (i.e. the association of genealogical research with the “journey of a lifetime”), at the same time as personalising authentic touristic and cultural experiences. The first stage of the project shall consist of a review of the literature on the chosen subject. Then, a reference framework will be defined in which the fundamental issues and stages for the elaboration of the business plan will be outlined. Finally, this plan will be integrated into a research methodology permitting the identification of problematic situations/business opportunities, as well as establishing the conceptual, technical and financial feasibility of the business model.
Description: Projecto, Mestrado em Gestão Cultural
URI: http://hdl.handle.net/10071/7800
Thesis identifier: 201036118
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
R, Capa e Lombada.doc398 kBMicrosoft WordView/Open
Viagem Genealogica_MariaJoseDiasMacedoSantosPinto_ISCTEIUL_2013_Mestrado.pdf4.59 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.