Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/7771
acessibilidade
Title: BUM: plataforma de divulgação para novos criadores
Authors: Pereira, Leonor Barahona Simões Esteves
Orientador: Martins, Luís Matos
Fernandes, Alexandra
Keywords: Artista
Arte emergente
Criatividade
Empreendedorismo cultural
Globalização
Gestão cultural
Artists
Emergent art
Criatity
Cultural entrepreneurship
Globalization
Cultural management
Issue Date: 2013
Citation: PEREIRA, Leonor Barahona Simões Esteves - BUM: plataforma de divulgação para novos criadores [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2013. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/7771>.
Abstract: Este projeto que se inscreve no âmbito do mestrado em Gestão Cultural apresenta um plano de negócios para um projeto inovador na área da Cultura. O objetivo deste plano é elaborar um plano de negócios que se concretiza criando uma plataforma de divulgação para criativos emergentes, na forma de uma revista fora do formato convencional e que abrange todos os temas da cultura. É um projeto que cria valor para a sociedade, ao promover jovens artistas de todas as áreas e oferecer um espaço de exposição das suas obras e ações artístico-culturais. Mas mais do que um espaço de exposição, almeja-se o envolvimento de todos para que o leitor sinta a proximidade com o criador pelos esclarecimentos que estes terão de efetuar sobre as suas criações desde a sua génese até à obra acabada. O plano que se segue identificará as variáveis, ordenadas segundo um modelo, ou uma ordem lógica, a fim de se poder concluir a sua viabilidade e estrat égias, do ponto de vista estrutural, estratégico, mercado, operacional e financeiro.
This project falls under the scope of Master in Cultural Management, it presents a business plan for an innovative project in the field of Culture. The purpose of this plan is to develop a business plan which is rea lized by creating a platform for dissemination of emerging creative’s in the form of a “magazine” outside the conventional format, it covers all the topics of culture. It is a project that creates value for society by promoting young artists from all areas, offering an exhibition of his works, artistic and cultural actions. But more than an exhibition space, the goal is the involvement of all, for the reader to feel the closeness to the creator for the clarifications they have to make about their creations, since his genesis to the final work. The plan that will be presented, will identify the variables, ordered according to a model or a logical order in order to be able to conclude its feasibility and strategies, the structural point of view, strategic, mar ket, operational and financial.
Description: Projeto, Mestrado em Gestão Cultural
URI: http://hdl.handle.net/10071/7771
Thesis identifier: 201034980
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Tese_BUM - Plataforma de Divulgação para Novos Criadores Leo.pdf1.44 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.