Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/7366
Autoria: Menezes, J.
Santos, M.
Reis, E.
Marques, C.
Data: 2013
Título próprio: The influence of the consumer perceived value on the satisfaction with the grocery retailer relationship: the mediating effect of the risk of unsustainable consumption
Volume: 13
Paginação: 199-210
ISSN: 1646-8848
Palavras-chave: Sustainable Consumption
Customer Perceived Value
Grocery Retailer-Customer Relationship
Resumo: This paper proposes a framework to analyse the influence of the different dimensions of the perceived value on consumer satisfaction with the grocery retailer relationship. The research propositions consider, as a mediating effect, the perceived unsustainable consumption risk associated to the purchase. Indeed, it is expectable that the perception, by consumers, of an existing risk of unsustainable consumption, will influence the subsequent perceived satisfaction with the benefits. The research propositions were supported by the literature review on sustainable consumption and consumer perceived value, according to the relationship marketing knowledge.
Arbitragem científica: Sim
Acesso: Acesso Embargado
Aparece nas coleções:BRU-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica
DMOG-RI - Artigos em revistas internacionais com arbitragem científica
DMQGE-RI - Artigos em revistas internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
publisher_version_Menezes et al._Egitania_Vol13_2013.pdf
  Restricted Access
231,7 kBAdobe PDFVer/Abrir Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.