Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/7238
acessibilidade
Title: Artchive: arquivo comercial de estudos de jovens artistas - plano de negócio
Authors: Mendes, Matilde Melo Gouveia Corrêa
Orientador: Martins, Luís Matos
Keywords: Mercado de arte
Estudos artísticos
Jovens artistas
Jovens consumidores
Art market
Art studies
Young artists
Young consumers
Issue Date: 2013
Citation: MENDES, Matilde Melo Gouveia Corrêa - Artchive: arquivo comercial de estudos de jovens artistas - plano de negócio [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2013. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/ >.
Abstract: Estamos perante um momento de profunda viragem e mudança. Se, por um lado, a crise estagnou o mercado de arte contemporânea, colocando muitos artistas em estado de sobrevivência, por outro despertou o interesse do jovem consumidor por marcas e produtos com um conteúdo cultural na busca por um novo modo de afirmação social. É através da consciência das problemáticas/oportunidades anunciadas por esta nova realidade que surge a necessidade de desenvolver o presente projeto de tese: a criação de um conceito de negócio único e exclusivo em Portugal, que pretende operar num mercado paralelo ao mercado de arte contemporânea, juntando os interesses dos jovens artistas às necessidades dos jovens consumidores. ArtChive é um projeto que coloca pela primeira vez à disposição do público estudos de artistas até agora escondidos e nunca antes comercializados. Este projeto dará a oportunidade a jovens artistas de comercializar o seu trabalho, que foi sendo arquivado ao longo do tempo, valorizando-o como peças exclusivas aos olhos de jovens consumidores, que procuram formas acessíveis e originais para dar personalidade às suas primeiras casas.
We find ourselves at a turning point, a moment of profound change. On one hand, the crisis has rendered the market stagnant for contemporary art, placing many artists in a survival state; on the other hand, it has awakened the young consumer’s interest for brands and products with a cultural content in a quest for a new way of social affirmation. It is through this conscience of the problematics/opportunities announced by this new reality that the need for developing the thesis project presented to you: the creation of a unique and exclusive business concept in Portugal, that intends to operate in a parallel market to the contemporary art market by merging the interests of young artists and the needs of young consumers. ArtChive is a project that places at the public’s disposal for the first time studies by artists which were hidden until now, and which have never been commercialized. This project will give young artists a chance to commercialize their work, which has been archived through time, helping it gain value by becoming a collection of exclusive pieces for young consumers, who look for accessible and original ways to give their homes a personality.
Description: Mestrado em Gestão Cultural
URI: http://hdl.handle.net/10071/7238
Thesis identifier: 201036169
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Projeto Mestrado Matilde C.Mendes 51998.pdf1.31 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.