Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/6728
acessibilidade
Title: Gestão do processo de inovação de uma empresa de TI
Authors: Matos, Hugo Alexandre de Alferes Saraiva Azevedo
Orientador: Filipe, José Cruz
Keywords: Inovação
Processo de Inovação
Estratégia Organizacional
Innovation
Innovation process
Strategic alignment
Issue Date: 2013
Citation: MATOS, Hugo Alexandre de Alferes Saraiva Azevedo - Gestão do processo de inovação de uma empresa de TI [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2013. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/6728>.
Abstract: Num contexto de crise económica, globalização, concorrência feroz e acelerados avanços tecnológicos, a sustentação da capacidade competitiva e de criação de valor tornam-se factores de sobrevivência para uma organização. A mudança e a inerente capacidade de adaptação passam a ser uma necessidade, ao invés de uma simples intenção: novos mercados, novos clientes, novos produtos, novos processos e novas formas de gestão. As organizações passam a olhar de forma imperiosa para esta necessidade de adesão aos potenciais da Inovação. A Novabase, empresa líder nacional no sector das Tecnologias de Informação e Comunicação, procedeu nos últimos tempos uma profunda transformação e reestruturação. Com este projecto de empresa, no âmbito do centro de competências de Business Intelligence da Novabase, pretende-se efectuar o diagnóstico da sua Cultura de Inovação, visando definir o Processo de Inovação bem como identificar e propor formas para a sua implementação, retiradas das conclusões da análise a efectuar.
In a scenario of economic crisis, globalization, fierce competition and accelerated technological advances, the sustainability of the competitive power and value creation become survival factors for an organization. This change and its inherent adaptability become a necessity rather than a simple intention: new markets, new customers, new products, new processes and new ways of managing. Thus, organizations are now aware of the imperative need of fulfilling the potentials of Innovation. Novabase, which is Portuguese national leader in the Information Technologies and Communication sector, recently held a profound transformation and restructuring. As a project approach, within the Novabase Business Intelligence competence center, is intended to make the diagnosis of its Culture of Innovation, aiming to define the Innovation Process, as well as identify and propose new ways to its implementation, within the conclusions drawn from the analysis that will be performed.
Description: Projecto de Mestrado em Gestão / Classificação JEL O31 - Innovation and Invention: Processes and Incentives; M1 - Business Administration
URI: http://hdl.handle.net/10071/6728
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Mestrado_HugoMatos_GestaoProcessoInovacao.pdf2.83 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.