Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/6573
acessibilidade
Title: Business plan : creative country house
Authors: Sampaio, Maria Inês Soares Amaral
Orientador: Trigo, Virgínia
Keywords: Business plan
Ecotourism
Entrepreneurship
Creativity
Plano de negócio
Ecoturismo
Empreendedorismo
Criatividade
Issue Date: 2012
Citation: SAMPAIO, Maria Inês Soares Amaral - Business plan : creative country house [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/6573>.
Abstract: Tourism is a fast growing industry and ecotourism is its fastest growing component at an average annual rate of 7%. The demand for ecotourism and nature based products will continue to increase in future. The consumer is dissatisfied with traditional mainstream tourism products and aims to have meaningful experiences where he can learn and is challenged. Moreover, the consumers are demanding for more environmental friendly trips, want to travel to natural areas that are protected and being there, they wish to get in contact with the local community and learn about their culture. The following dissertation intends to be a business plan about a start-up company, the Creative Country House. This company will be more than an ecotourism facility. The Creative Country House wants to become a retreat, visited regularly by demanding customers who want to enjoy the nature and desire for differentiated experience. Creative Country House is the best choice for people that want to escape from the ordinary, to celebrate a special occasion or nothing less than live a meaningful and self-growing experience surrounded and in harmony with Mother Nature.
O Turismo é uma industria em rápido crescimento e o ecoturismo é a sua componente que mais tem crescido, verificando uma taxa média anual de crescimento de 7%. O consumidor está insatisfeito com o tradicional turismo de massas e deseja usufruir de várias experiências que sejam autênticas, constituam um processo de aprendizagem e um desafio. Além disso, os consumidores exigem e procuram viagens mais conscientes do ponto de vista ambiental, querem viajar para áreas protegidas e estando lá, desejam contactar a comunidade local e aprender a sua cultura. A presente dissertação é um plano de negócio para a constituição de uma empresa denominada por Creative Country House. Esta empresa será mais que um mero estabelecimento de ecoturismo. O Creative Country House ambiciona transformar-se num retiro, visitado regularmente por clientes exigentes que desejem desfrutar da natureza e acima de tudo queiram uma experiência diferenciada. O Creative Country House assumir-se-à como a melhor escolha de alojamento quando uma pessoa pretende escapar à rotina, celebrar uma ocasião especial ou nada menos que viver uma experiência repleta de significado, que constitua uma oportunidade de evolução e crescimento pessoal, num ambiente de plena harmonia com a mãe natureza.
Description: Project submitted as partial requirement for the conferral of Master in International Management / Classifications of the JEL Classification System M13 - New Firms; Start-ups - L83 - Tourism
URI: http://hdl.handle.net/10071/6573
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Full Dissertation_new.pdf1.61 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.