Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/6255
acessibilidade
Title: Onepharma clm: projeto inovador de promoção farmacêutica
Authors: Pinho, Carlo Alexander da Costa de
Orientador: Santos, Vítor
Keywords: Promoção digital
Dispositivos de comunicação móvel
Closed loop marketing
Indústria farmacêutica
Digital promotion
Mobile devices
Closed loop marketing
Pharmaceutical industry
Issue Date: 2012
Citation: PINHO, Carlo Alexander da Costa de - Onepharma clm: projeto inovador de promoção farmacêutica [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/6255>.
Abstract: O presente trabalho consiste no desenvolvimento de um plano de negócios onde a ideia fundamental é o lançamento no mercado nacional e numa fase futura no mercado internacional, de uma plataforma inovadora de apoio à visita médica com recurso a plataformas Tablet (iPad, Galaxy, Android, etc.) potenciando uma experiência promocional digital interativa por parte das equipas de marketing e vendas da indústria farmacêutica. O objetivo desta plataforma passa não só pela promoção digital mas em especial pela captura de todos os dados da visita médica permitindo posteriormente um tratamento estatístico que possibilite identificar comportamentos, necessidades e objeções resultantes dos dados recolhidos possibilitando um processo contínuo de adaptação “Closed Loop Marketing” às necessidades específicas de cada médico numa abordagem de marketing “one-to-one”. O Closed Loop Marketing diferencia-se das apresentações digitais convencionais porque captura a informação da visita médica permitindo o ajustamento da mensagem promocional na seguinte interação (loop). Neste novo contexto a estratégia de promoção deve ser completamente integrada e potenciar as sinergias entre as equipas de vendas no terreno e os departamentos de marketing que devem interagir frequentemente no processo de análise da informação e redefinição das mensagens a comunicar. O objetivo deste trabalho passa por desenvolver um plano de negócio para o lançamento no mercado de uma plataforma de Closed Loop Marketing cujos principais targets serão os laboratórios farmacêuticos e empresas ligadas ao sector da saúde que utilizem materiais de promoção tradicionais durante as visitas comerciais.
This document consists in a Business Plan in which the main idea is to launch in the Portuguese market and in a future phase in the international market, of an innovative platform to assist medical sales calls using Tablet platforms (iPad, Galaxy, Android, etc.) leveraging an interactive digital promotion for the marketing and sales teams of the pharmaceutical industry. The purpose of this platform is not just an interactive digital promotion but especially the collection of all the data during a medical sales call allowing afterwards a statistical treatment to identify behaviors, needs and objections driving to a permanent process of “Closed Loop Marketing” adaptation to the specific needs of each physician in a “one-to-one” marketing approach. The Closed Loop Marketing approach differentiates from the conventional digital promotion due to the collection of all the information happening during a medical sales call which allows a promotional message adjustment in the next customer interaction (loop). In this new context the promotional strategy should be completely integrated in order to increase synergies between the sales teams in the field and the marketing departments which need to interact permanently with the analysis of all the information gathered and redefinition of the messages that should be communicated. The aim of this Master’s thesis is the development of a Business plan for the launch of a Closed Loop Marketing platform which main target will be the pharmaceutical companies or healthcare related enterprises that might be using traditional promotional materials during their sales calls.
Description: Classificação: Innovation and Invention: Processes and Incentives O31; Marketing M31
URI: http://hdl.handle.net/10071/6255
Designation: Mestrado em Gestão de Empresas
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Plano Negocios OnePharma - Projeto Inovador de Promoção Farmacêutica.pdf2.55 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.