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http://hdl.handle.net/10071/6242
Autoria: | Machado, Ana Filipa Barbosa de Pena |
Orientação: | Lage, Miguel |
Data: | 2012 |
Título próprio: | Going retro in a high-tech: How analog lomographic cameras survived the advent of digital cameras society international world: Case study: Lomography Society International |
Referência bibliográfica: | Machado, A. F. B. P. (2012). Going retro in a high-tech: How analog lomographic cameras survived the advent of digital cameras society international world: Case study: Lomography Society International [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/6242 |
Palavras-chave: | Lomography Retro Nostalgia Brand tribes Câmara fotográfica |
Resumo: | Lomography Society International’s conviction that the “Future is Analog”, as well as its
portfolio of analog photographic cameras with a retro-inspired design, stands out within a
market in which former blockbuster companies’ future is in jeopardy, exactly because
they weren’t able to keep up with the latest technological developments.
Throughout this research, it will be suggested the role that a wise and strategically
planned retromarketing approach can play on the success of a brand next to its targets,
even in markets driven by cutting edge technology. Besides, it will also be explored the
influence of lomography’s emotional appeal, along with its ability to create a tribal
movement around it, which ultimately has been leading its major worldwide success. A convicção da Lomography Society International de que o “Futuro é Analógico”, bem como o seu portfolio de câmaras fotográficas analógicas de design retro, destaca-se no âmbito de um mercado em que o futuro de empresas que costumavam ser muito bem sucedidas está agora em perigo, exactamente devido à sua incapacidade de acompanhar os recentes desenvolvimentos tecnológicos. Ao longo deste estudo, será sugerido o papel que uma abordagem sagaz e estrategicamente planeada de retromarketing pode desempenhar no sucesso de uma marca perante os seus targets, mesmo operando em mercados regidos por tecnologia de ponta. Para além disso, também será explorada a influência do apelo emocional da lomografia, a par com a sua capacidade de criar um movimento tribal à sua volta, o que, em última análise, tem levado ao seu sucesso em todo o mundo. |
Designação do grau: | Mestrado em Gestão de Empresas |
Acesso: | Acesso Aberto |
Aparece nas coleções: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
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master_ana_barbosa_machado.pdf | 6,14 MB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
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