Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/6041
acessibilidade
Title: Globalização e Currículo: Atores e Processos. Um Estudo Exploratório na Guiné-Bissau
Other Titles: Globalisation and curriculum: Actors and processes. An exploratory study in Guinea-Bissau
Authors: Silva, Rui da
Keywords: Globalização
Guiné-Bissau
Agendas globalmente estruturadas
Issue Date: Sep-2013
Publisher: Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL), Centro de Estudos Africanos e Escola Superior de Educação e Ciências Sociais – Instituto Politécnico de Leiria
Abstract: Os sistemas educativos possuem um grande potencial para explorar as questões inerentes à(s) globalização(ões), tendo esta(s) ao longo do tempo vindo a influenciar a educação e o currículo a vários níveis, contribuindo para a criação de paradoxos e tensões e para a crescente importância que vem sendo dada à educação. Esta comunicação pretende inferir em que medida agendas globalmente estruturadas interferem/influenciam as decisões curriculares a nível nacional na área da educação, tendo como foco a Guiné-Bissau. Para tal, recorre-se a um corpus documental, para a realização de análise de conteúdo de dados invocados de forma a colocar em evidência o conteúdo manifesto. São também utilizadas notas de campo, recolhidas no período de setembro de 2009 a julho de 2011.
Over time, national school systems have great potential for exploring globalisation questions, which have come to influence education and curriculum at various levels and have contributed to the creation of paradoxes and tensions and to the growing importance of education. This paper explores to what extent globally structured education agendas interfere with or influence curriculum decisions at the national level in developing countries. It focuses on Guinea-Bissau, a peripheral country on the world stage. We used content analysis of a corpus of documents to demonstrate manifest and latent content. The study also draws on field notes collected from September 2009 to July 2011.
URI: http://hdl.handle.net/10071/6041
ISBN: 978-989-97836-5-2
Appears in Collections:CEI-CLN – Autoria de capítulos de livros nacionais

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
SILVA_COOPEDU.pdf273.91 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.