Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/5466
acessibilidade
Title: How to stand out in the market: communication plan for a non-profit organization, APCA
Authors: Machado, Cátia Janete Carvalho
Orientador: Lages, Carmen
Keywords: Non-profit organization
Communication
Sponsorships
Online
Social media
Organizações não lucrativas
Comunicação
Patrocínios
Media social
Issue Date: 2012
Citation: MACHADO, Cátia Janete Carvalho - How to stand out in the market: communication plan for a non-profit organization, APCA [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/5466>.
Abstract: With the Portuguese current economic crisis, more than ever, non-profit organizations are facing problems raising enough donations to stay active. APCA is a non-profit organization of animal’s protection that at the moment is facing this kind of challenge, needing to communicate with its target, to get the acknowledgement of their activities, not just as a non-profit organization but as a group of people that have a passion for animals and want to find families that will respect and love them. The communication plan for a non-profit organization should pay attention to budget limitations, as well as the efficient reach of the desired target, being essential let the customers know what kind of values and benefits they will gain by helping APCA. Online tools, social media as well sponsorships/partnerships are the well positioned tools for a non-profit organization communication plan.
Com a atual crise económica em Portugal, mais do que nunca as organizações não lucrativas estão a enfrentar problemas em conseguir angariar donativos suficientes para se conseguirem manter estáveis no mercado. APCA é uma organização não lucrativa de proteção aos cães abandonados que está a enfrentar atualmente estes problemas precisando de comunicar com o seu público-alvo de modo a motivá-los e incentivá-los a ajudarem a APCA bem como para se apresentar e dar a conhecer a organização, não apenas como uma organização não lucrativa, mas sim como um conjunto de pessoas que são apaixonadas pelos animais e querem que estes encontrem uma família que os respeite e os ame. Sendo uma organização não lucrativa, o planeamento da comunicação deve ter em atenção as limitações de orçamento e a necessidade de eficácia e alcance ao público-alvo desejado, sendo essencial transmitir para a audiência-alvo, que benefícios e valores, APCA lhes podem oferecer. As ferramentas chave para o plano de comunicação neste tipo de organização, são: as ferramentas online, redes sociais bem como uma forte aposta em mecenatos/patrocínios das empresas lucrativas.
URI: http://hdl.handle.net/10071/5466
Designation: Mestrado em Marketing
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
A communication plan for a non-profit organization_Cátia Machado_ISCTE-IUL_2012_Master in Marketi.pdf2.55 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.