Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/5218
acessibilidade
Title: O impacto da crise financeira de 2008 no comportamento dos investigadores
Authors: Ferreira, Francisco José Mairos
Orientador: Dionísio, Pedro
Keywords: Comportamento do consumidor
Crise financeira
Capacidades de marketing
Percepção do consumidor
Consumer behaviour
Financial crisis
Marketing capabilities
Consumer perceptions
Issue Date: 2011
Citation: FERREIRA, Francisco José Mairos - O impacto da crise financeira de 2008 no comportamento dos investigadores [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2011. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/5218>.
Abstract: A crise financeira de 2008, despertou a generalidadedos investidores para a consciencialização da existência de uma oferta de produtos e serviços financeiros complexa e rígida, assente numa perspectiva transaccional que visa a obtenção de elevados níveis de comissionamento, sem atender às características específicas da procura, nomeadamente as necessidades e expectativas dos clientes. Neste cenário, com os investidores a afastar-se dos mercados financeiros, torna-se evidente a necessidade de procurar entender como a crise alterou a percepção dos consumidores e quais as Capacidades de Marketing que possibilitaram às instituições financeiras conhecer melhor os seus clientes, com o intuito de desenvolverem uma oferta de maior valor acrescentado.
The 2008 Financial crisis woke up most investors to the awareness of the existence of a complex and rigid offer of products and financial services, built on a transactional perspective that aims the achievement of high levels of commissioning, without taking into account the specific characteristics embedded in demand, namely, the clients’ needs and expectations. In this scenario, with investors moving away from the financial markets, the need for more knowledge regarding how the crisis changed client perspective and which Marketing Capabilities allow financial institutions to better know their clients becomes evident, with the purpose to develop an offer of more increased value.
Description: M31, M39
URI: http://hdl.handle.net/10071/5218
Designation: Mestrado em Marketing
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
O impacto da crise Financeira de 2008 no comportamento dos i.pdf413.03 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.