Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/5171
acessibilidade
Title: A case study of strategy: strategic development of a portuguese-based company
Authors: Costa, André Ricardo Sobral
Orientador: Filipe, José Cruz
Keywords: Strategy
Internationalization
Hypercompetition
Innovation
Triple-play
Estratégia
Internacionalização
Hipercompetição
Issue Date: 2012
Citation: COSTA, André Ricardo Sobral - A case study of strategy: strategic development of a portuguese-based company [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/5171>.
Abstract: Technological environments are very complex and dynamic ecosystems influenced by a large number of factors and trends. As a matter of fact, technology constitutes one of the main business drivers on corporate strategies towards growth and financial sustainability and it has been seriously influencing how companies compete and differentiate themselves from each other. Technology and competition became major issues on corporate strategy. The purpose of this case study is to provide a valuable and useful working instrument, enabling readers to develop and extend their skills and capabilities to approach and solve complex business problems within hypercompetitive environments through internationalization expansion approaches. The case study is focused on studying the Portuguese telecommunications industry and the role of internationalization has impact on further growth and sustainability of its operators. It is focused on ZON TV Cabo – the largest triple-play operator in Portugal, with 1.6 million Clients in total. Pay-TV, internet and fixed voice are very well-known solutions within the Portuguese society and they constitute one of the most hypercompetitive business environments. Telecommunications registered many evolutions in terms of challenges and needs that should be responded by operators. In Portugal, the market’s competition became very fierce, especially due to the appearance of new telecommunications’ operators (Telcos) looking to expand into new areas. Organizations should embrace and integrate all of this valuable feedback from Clients and the market itself, so they can keep its profitability indexes and sustainable competitive advantages. The selection and application of the strategic management principles and instruments aim to properly describe and solve the business problems and enhance the students’ learning and expertise at the same time. On the other hand, the case study highlights the importance of innovation, differentiation, creativity and technology for current business environments’ profitability and sustainability.
Os ambientes tecnológicos são, tipicamente, ecossistemas muito complexos e dinâmicos influenciados por um largo número de fatores e tendências. A tecnologia é um dos principais drivers estratégicos com um impacto significativo no crescimento e sustentabilidade financeira das empresas, e que tem vindo a influenciar como é que as empresas competem e se diferenciam entre si. A tecnologia e a concorrência são questões críticas em estratégia empresarial. O caso de estudo visa ser reconhecido como um instrumento de estudo valioso e útil que possibilita que os leitores desenvolvam e estendam as suas skills e competências para abordar e resolver problemas complexos envolvendo ambientes hipercompetitivos e cenários de expansão internacional. O caso de estudo é focado no sector das telecomunicações em Portugal, e no papel na internacionalização como estratégia de crescimento e de sustentabilidade dos operadores. Como objeto de estudo é utilizada a empresa ZON TV Cabo – o maior operador de triple-play em Portugal e que conta com uma base de Clientes que ascende a 1.6 milhões de pessoas. As soluções de TV, internet e voz fixa fazem parte do quotidiano da sociedade portuguesa, e em conjunto formam um ambiente de negócio hipercompetitivo. O sector das telecomunicações tem registado inúmeros desafios e novas necessidades que devem ser respondidas/cobertas pelos operadores. Dentro do mercado, a concorrência tem-se tornado cada vez mais agressiva com a expansão dos operadores de telecomunicações para novas áreas e negócios. As empresas devem integrar os inputs e feedback de Clientes e mercados, de forma a garantirem a sustentabilidade das suas vantagens competitivas e dos seus resultados financeiros. A seleção e aplicação dos princípios e instrumentos da análise estratégica visam resolver convenientemente o problema em questão, e, simultaneamente, alavancar o conhecimento dos estudantes para o tema. Por outro lado, procura-se igualmente dar destaque ao papel da inovação, da diferenciação, da criatividade e da tecnologia como drivers críticos na sustentabilidade e rendibilidade dos negócios atuais.
URI: http://hdl.handle.net/10071/5171
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Tese_2012_Andre_Ricardo_Sobral_Costa_VF.pdf1.93 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.