Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/4967
Author(s): | Conde, Idalina |
Date: | 2013 |
Title: | Reconhecimento em arte: passagens de um percurso (2.ª parte) |
Collection title and number: | CIES e-Working Paper 146/2013 |
ISSN: | 1647-0893 |
Keywords: | Singularidade e reconhecimento em arte Relevância e valores artísticos Um percurso na sociologia portuguesa Receção e museu imaginário Singularity and recognition in art Relevance and artistic values A trajectory in portuguese sociology Art reception and imaginary museum |
Abstract: | Esta é a segunda parte do texto sobre uma trajetória de 30 anos na sociologia portuguesa com passagens através da singularidade e do reconhecimento na arte. Na primeira parte reconstituíram-se as peças de um puzzle em torno do reconhecimento, vários estudos, pesquisas e reflexões de uma questão ampla e multidimensional. A gestalt do puzzle aparece agora num figuração conceptual que serve como bússola para a viagem mais longa a continuar em próximos trabalhos. Como se disse antes, uma viagem que também envolve a noção de museu imaginário com muitas imagens de arte, artistas e seus lugares. This is the second part of the text about a trajectory of 30 years in the Portuguese sociology with stints through the singularity and recognition in art. In the first part it was reconstituted the pieces of a puzzle around the artistic recognition, several studies, research and reflections for a wide issue and multidimensional. The gestalt of the puzzle appears in a conceptual figuration that serves as compass for the longer journey to continue in the coming texts. As said before, it also involves the notion of imaginary museum with many images of art, artists and their places. |
Peerreviewed: | Sim |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | CIES-WP - Working papers |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
CIES_WP146_IdalinaConde.pdf | 3,91 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.