Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/4946
acessibilidade
Title: Communication plan for a social solidarity service: the case of CAIS Association
Authors: Gomes, Rui Bastos
Orientador: Correia, Eduardo
Keywords: Marketing communications
Social marketing
Communication plan
CAIS Association
Comunicação de marketing
Marketing social
Plano de comunicação
Associação CAIS
Issue Date: 2012
Citation: GOMES, Rui Bastos - Communication plan for a social solidarity service: the case of CAIS Association [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/4946>.
Abstract: The usage of Marketing Communications techniques can potentiate any organization performance, including the ones from the 3rd Sector. These organizations make their communication within the Social Marketing context, and relying on those techniques becomes the advantage they need to mark a solid position, in their operating Sector. Thereby, to fully seize the Marketing Communications potential, 3rd Sector organizations must develop and later implement, a well defined Communication Plan, either for one of their services or for the organizations as a whole, to reach a greater performance than before. In this case, a social solidarity service from Portuguese CAIS Association is taken into account for a Communication Plan development, which includes a theoretical and practical sections, and strategic actions.
A utilização das técnicas da Comunicação de Marketing, pode potencializar a performance de qualquer organização, incluindo as do 3º Sector. Estas organizações fazem a sua comunicação dentro do contexto do Marketing Social, e basear-se nessas tecnicas torna-se a vantagem que estas precisam para marcar um posição sólida, no Sector em que operam. Assim, para aproveitar ao máximo o potencial da Comunicação de Marketing, as organizações do 3º Sector devem desenvolver e posteriormente implementar, um Plano de Comunicação, seja este para um dos seus serviços ou para a organização como um todo, para alcançar uma melhor performance que antes.Neste caso específico, um serviço de solidariedade social da Associação portuguesa CAIS é tido em consideração para o desenvolvimento de Plano de Comunicação, que inclui uma parte teórica e prática, e ações estratégicas.
URI: http://hdl.handle.net/10071/4946
Designation: Mestrado em Marketing
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
COMMUNICATION PLAN FOR A SOCIAL SOLIDARITY SERVICE - THE CAS.pdf719.35 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.