Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/4944
acessibilidade
Title: How to reach moviegoers: inbound vs. outbound tools in film marketing
Authors: Molnár, Zita
Orientador: Silva, Rui Manuel Vinhas da
Keywords: Inbound marketing
Filmes
Redes sociais
Público cinematográfico
Motion pictures
Social media
Moviegoers
Issue Date: 2012
Citation: MOLNÁR, Zita - How to reach moviegoers: inbound vs. outbound tools in film marketing [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/4944>.
Abstract: O mercado cinematográfico vale mundialmente 32.6 mil milhões de dólares (2011) e as receitas crescem ano após ano, mas o numero de bilhetes vendidos tem vindo a decrescer na maioria dos países. Devido a este facto conjugado com uma concorrência feroz, os estúdios de cinema e os marketeers têm que compreender melhor as necessidades dos seus clientes, a fim de alcança-los da forma mais eficiente possível. Entretanto, os estúdios de cinema ainda gastam quantias enormes de dinheiro em publicidades televisivas e outras técnicas de outbound markting, mesmo que recentemente os estúdios mostrem que o público cinematográfico pode ser melhor alcançado através da Internet. Esta tese tem o propósito de compreender como o público cinematográfico escolhe o filme que irá ver e qual a melhor maneira de publicita-lo. Para melhor compreender o público cinematográfico, foi efectuada um estudo científico, que revelou que o público cinematográfico com menos de 55 anos, usa a Internet e visita as redes sociais diariamente. Este estudo mostra claramente a importância do inbound marketing e que os distribuidores de filmes portugueses devem aumentar a sua presença na Internet.
The worldwide movie market worth 32.6 billion dollars (2011) and its total income keeps growing every year, but the number of sold tickets is decreasing in most countries. Due to this and the fierce competition, film studios and marketers have to understand better their customers‟ need in order to be able to reach them the most efficient way possible. At the same time, movie studios still spend enormous amount of money on TV advertisements and other outbound marketing techniques, even though recent studies show that moviegoers can be better reached on the Internet. This thesis has the purpose to understand how moviegoers choose the film to watch and what are the best ways to advertise a movie. To better understand the Portuguese moviegoers, a primary research was conducted. It revealed that moviegoers younger than 55 years use Internet and visit social media sites on a daily bases. This clearly shows the importance of inbound marketing and that Portuguese distributors should increase their online presence.
URI: http://hdl.handle.net/10071/4944
Designation: Mestrado em Marketing
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Thesis Marketing - Zita Molnár - April 2012.pdf2.12 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.