Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/4906
acessibilidade
Title: Retailtainment: Popota fun experience
Authors: Sousa, Filipa Inês da Graça
Orientador: Dionísio, Pedro
Keywords: Marketing plan
Popota
Retailtainment
Edutainment
Issue Date: 2012
Citation: SOUSA, Filipa Inês da Graça - Retailtainment: Popota fun experience [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/4906>.
Abstract: This project was developed in the context of master thesis, and it has the objective to develop a strategic marketing plan. In this respect, and applying the knowledge acquired over the last four years, it is developed the “Popota Fun Experience”, a retail toys store of a well-known character by Portuguese population. Popota Fun Experience is a retail store target to children and it is based in two important concepts: entertainment and education. Having said that, the main objective is to educate children while they are playing. It is a new retail store concept with a different positioning from the main competitors and that will stimulate the market growth. In order to support the opening of Popota Store, it is defined a marketing strategy and it is designed the retailing-mix variables.
Este projecto foi desenvolvido no âmbito da tese de mestrado e tem como objectivo o desenvolvimento de um plano de marketing a nível estratégico. Neste contexto, e aplicando os conhecimentos adquiridos ao longo dos últimos quatro anos, é desenvolvida a “Popota Fun Experience”, a loja de brinquedos de retalho de uma personagem bastante conhecida pelos portugueses. A Popota Fun Experience é uma loja de brinquedos orientada para as crianças e tem como base dois importantes conceitos: entretenimento e educação. Desta forma, tem como principal objectivo educar as crianças enquanto brincam. É um novo conceito de loja com um posicionamento diferente dos principais concorrentes e que vai dinamizar e estimular o crescimento do mercado. De forma a suportar a abertura da loja da Popota, é definida a estratégia de marketing e são desenvolvidas as variáveis do retailing-mix.
URI: http://hdl.handle.net/10071/4906
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Retailtainment - Popota Fun Experience, Filipa Sousa, ISCTE-IUL, 2012, Mestrado.pdf1.76 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.