Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/4903
Author(s): | José, Susana Silva |
Advisor: | Silva, Rui Vinhas da |
Date: | 2012 |
Title: | Communication strategies for NGO: the Rotary Club case |
Reference: | JOSÉ, Susana Silva - Communication strategies for NGO: the Rotary Club case [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/4903>. |
Keywords: | Communication NGO Service clubs Rotary Comunicação ONG Clubes de serviço |
Abstract: | There are numerous projects developed by non-governmental organizations promoting peace
and international understanding. There are numerous people involved who use their time off
volunteering for a cause. However, centenary organizations like Rotary International still
have a low degree of notoriety.
This thesis is presented in form of case study, unveils outlines of what Rotary is and its main
challenges: aging membership and the reduced level of public recognition.
To take a representative picture of what is happening in various international clubs 47
surveys were conducted in geographically different clubs. Then, it was created a case study
based on these data and also my knowledge of the movement, as a member, participant in
various conferences, congresses, seminars, workshops and district councils, as well as
conversations and interviews with Rotarians.
The suggested approach in solving the case will make it possible to come into direct contact
with representatives from Rotary, knowing their actions at the source and have a chance of
“being one of them” suggesting strategies for the problems presented, by creating a plan of
action to conquer new members and communicate the concept in their community properly. São inúmeros os projetos desenvolvidos por organizações não governamentais em prol da paz e da compreensão mundial. São inúmeras as pessoas envolvidas e que tomam o seu tempo livre como voluntários por uma causa. Porém, organizações centenárias como o Rotary Club continuam a ter um reduzido grau de notabilidade. Esta tese em forma de Estudo de Caso, dá a conhecer linhas gerais do que é Rotary, e alguns dos seus principais desafios: envelhecimento do quadro social e pouco nível de reconhecimento público. De modo a ter um panorama representativo do que acontece em vários clubes internacionais, foi realizado inquéritos a 47 clubes. Em seguida, foi criado um caso de estudo baseado nestes dados e também no meu conhecimento do movimento, enquanto integrante, participante em várias conferências, congressos, seminários, workshops e conselhos distritais, bem como em conversas e entrevistas a rotários. A abordagem proposta na resolução do caso fará com que seja possível entrar em contacto direto com representantes de Rotary, conhecer na fonte as suas ações e “estar no seu lugar” sugerindo estratégias adequadas para os problemas apresentados, criando um plano de ação que visa conquistar novos membros e comunicar melhor o conceito na comunidade. |
Degree: | Mestrado em Marketing |
Access type: | Restricted Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Communication Strategies for NGO - The Rotary Club Case; Susana José; 2012.pdf Restricted Access | 17,87 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.