Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/4280
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBernardino, Luís-
dc.contributor.authorTingting Luo-
dc.date.accessioned2012-12-07T19:51:17Z-
dc.date.available2012-12-07T19:51:17Z-
dc.date.issued2011-
dc.date.submitted2011-09por
dc.identifier.citationLuo, T. (2009). Drivers of sucess for internalization in China: The case of Hovione [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/4280pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/4280-
dc.description.abstractThis study focuses on the firms' success for internationalization in China, specially quoted “Hovione”, a Portuguese international company, whose investment behaviors in China prove the author's opinion. Compared to other European countries, Portuguese firms' presence in China is shy. In accordance to the existing literature review, this section fairly new. This study aims to propose a single conceptual framework to identify what kind of drivers can influence internationalization’s success in the Chinese market. First the research analyzes four internationalization theories, then based on theoretical background and current China´s country characteristics analyzes the drivers' concrete manifestations in the firms' internationalization process.por
dc.description.abstractO estudo focaliza no sucesso de internacionalização das empresas na China em especial a Hovione, empresa internacional Portuguesa cujo comportamento de investimento na China demonstram a opinião do autor. As empresas Portuguesas, comparativamente com outras de países Europeus, têm presença pouco expressiva na China. De acordo com a bibliografia existente este estudo é relativamente novo. Este estudo tem como propósito um enquadramento conceptual único na identificação dos tipos de motivos que influenciam a internacionalização das empresas sucedidas no mercado chinês. Primeiro a pesquisa analisa quatro modelos teóricos de internacionalização e posteriormente baseado no conhecimento teórico sobre as características da China actuais e do passado, analisa as concretas manifestações que motivaram as firmas para o processo de internacionalização.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectInternacionalizaçãopor
dc.subjectMotivos de sucessopor
dc.subjectChinapor
dc.subjectEmpresa portuguesapor
dc.subjectInternationalizationpor
dc.subjectSuccess driverspor
dc.subjectPortuguese companypor
dc.titleDrivers of sucess for internalization in China: The case of Hovionepor
dc.typemasterThesispt-PT
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão-
thesis.degree.nameMestrado em Gestão Internacional-
dc.subject.jelF15-
dc.subject.jelF21-
dc.subject.jel1F International economics-
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_tingting_luo.pdf
  Restricted Access
636,09 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.