Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/4280
acessibilidade
Title: Drivers of sucess for internalization in China: the case of hovione
Authors: Tingting, Luo
Orientador: Bernardino, Luís
Keywords: Internacionalização
Motivos de sucesso
China
Empresa portuguesa
Internationalization
Success drivers
Portuguese company
Issue Date: 2011
Citation: TINGTING, Luo - Drivers of sucess for internalization in China: the case of hovione [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2011. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/4280>.
Abstract: This study focuses on the firms' success for internationalization in China, specially quoted “Hovione”, a Portuguese international company, whose investment behaviors in China prove the author's opinion. Compared to other European countries, Portuguese firms' presence in China is shy. In accordance to the existing literature review, this section fairly new. This study aims to propose a single conceptual framework to identify what kind of drivers can influence internationalization’s success in the Chinese market. First the research analyzes four internationalization theories, then based on theoretical background and current China´s country characteristics analyzes the drivers' concrete manifestations in the firms' internationalization process.
O estudo focaliza no sucesso de internacionalização das empresas na China em especial a Hovione, empresa internacional Portuguesa cujo comportamento de investimento na China demonstram a opinião do autor. As empresas Portuguesas, comparativamente com outras de países Europeus, têm presença pouco expressiva na China. De acordo com a bibliografia existente este estudo é relativamente novo. Este estudo tem como propósito um enquadramento conceptual único na identificação dos tipos de motivos que influenciam a internacionalização das empresas sucedidas no mercado chinês. Primeiro a pesquisa analisa quatro modelos teóricos de internacionalização e posteriormente baseado no conhecimento teórico sobre as características da China actuais e do passado, analisa as concretas manifestações que motivaram as firmas para o processo de internacionalização.
Description: F15, F21
URI: http://hdl.handle.net/10071/4280
Designation: Mestrado em Gestão Internacional
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
COVER.docx95.85 kBMicrosoft WordView/Open    Request a copy
Drivers of Success for Internationalization in China.doc358.5 kBMicrosoft WordView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.