Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/4118
acessibilidade
Title: A criação de gamas de produtos no retalho alimentar: uma aproximação à Service-Dominant Logic
Authors: Carvalho, Duarte Jardim Vital de Evaristo
Orientador: Menezes, João
Marques, Catarina
Keywords: Colaboração
Co-criação e propostas de valor
Collaboration
Co-creation and value propositions
Issue Date: 2011
Citation: CARVALHO, Duarte Jardim Vital de Evaristo - A criação de gamas de produtos no retalho alimentar: uma aproximação à Service-Dominant Logic [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2011. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/4118>.
Abstract: A qualidade do serviço prestado e a satisfação dos clientes deverá ser o resultado de todo um trabalho de “bastidores” desenvolvido numa empresa de retalho e distribuição como a Sonae MC, trazendo resultados financeiros e operacionais de excelência. Conceitos como inovação, colaboração, co-criação de valor e o estabelecimento de relações entre todos os membros da cadeia devem ser factores presentes no dia-a-dia da empresa, visando um serviço com vantagens competitivas face à concorrência. Este projecto ambiciona responder ao desafio de desenvolver gamas de produtos para as lojas Sonae MC, partindo de informações disponíveis sobre os seus clientes. Ao mesmo tempo, perceber que mais-valias dessas informações poderão ser úteis na definição das propostas de valor. Na concretização deste projecto, foram recolhidas e analisadas diversas variáveis, tendo como objectos de estudo uma selecção de lojas das diferentes insígnias, bem como vários artigos correspondentes a um conjunto de categorias.
The service quality and customer satisfaction should be the result of all the “backstage” work of a retail and distribution company such as Sonae MC, bringing in return financial performance and operational excellence. Concepts such as innovation, collaboration, co-creation of value and to establish relationships between all members of the value chain should be factors affecting the day-to-day operations, aiming at a service with competitive advantages over their competitors. This project aims to respond to the challenge of developing product ranges for Sonae MC stores using the information available about their customers. At the same time, it is intended to understand the useful valuable assets of this information in defining value propositions.For the accomplishment of this project several variables were collected and examined, taking as objects of study a group of stores from different insignias, as well as several products corresponding to a set of categories.
URI: http://hdl.handle.net/10071/4118
Designation: Mestrado em Gestão de Serviços e da Tecnologia
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Tese Duarte Carvalho.pdf885.02 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.