Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/3894
acessibilidade
Title: A reforma do ensino secundário em são Tomé e Príncipe. Apresentação do projeto Escola+
Authors: Barreto, Antónia
Keywords: Reforma do ensino secundário de São Tomé e Príncipe
Projeto Escola +
Ccooperação descentralizada
Issue Date: Oct-2012
Publisher: Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL), Centro de Estudos Africanos (CEA-IUL)
Abstract: Está a decorrer em São Tomé e Príncipe a reforma do ensino secundário, enquadrada por um projeto da cooperação portuguesa, o projeto ESCOLA +, coordenado pela Fundação Marquês de Valle Flôr e com recurso a várias parcerias, entre elas a do Instituto Politécnico de Leiria. O projeto ESCOLA + estruturou-se em cinco vetores: formação em gestão e administração escolar de diretores, formação pedagógica de supervisores, atualização do currículo escolar, disponibilização de manuais escolares e criação de inspetores do ensino secundário. A implementação levou à identificação de outras dimensões de intervenção e a algumas alterações da proposta inicial. Impõe-se a reflexão avaliativa sobre resultados já obtidos, processos desenvolvidos, constrangimentos e condicionalismos favoráveis, tendo em vista a sustentabilidade da reforma.
In São Tomé and Príncipe is being implemented a reform of secondary education, framed by a Portuguese cooperation project, the project SCHOOL +, coordinated by the Foundation Marquês de Valle Flôr and others partnerships, like the Polytechnic Institute of Leiria. The project SCHOOL + is structured into five vectors: management training for principals and school administration, teacher training of supervisors, curriculum reform, production of textbooks and training inspectors for secondary education. The implementation allowed the identification of other needs and caused some changes in the initial proposal. At this moment it’s necessary evaluative reflection about results already obtained, processes, constraints and favorable conditions, in view of the sustainability of the reform.
URI: http://hdl.handle.net/10071/3894
ISBN: 978-989-732-089-7
Appears in Collections:CEI-CLN – Autoria de capítulos de livros nacionais

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Barreto_STP_505_517.pdf378.14 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.