Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/3809
Autoria: Tosch, Mario
Orientação: Correira, Eduardo
Data: 2010
Título próprio: Company growth of interieur mediterran: Business plan about the opening of a stationary retail store
Referência bibliográfica: Tosch, M. (2010). Company growth of interieur mediterran: Business plan about the opening of a stationary retail store [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/3809
Palavras-chave: Startup
Plano de negócio -- Business plan
Home decoration market
Multichannel
Resumo: My thesis is a business plan about my own retail company. Founded in 2007, Interieur Mediterran acts as a pure online retailer. The business success of the past two years motivated me to think about a growth strategy for Interieur Mediterran. This business plan will help to evaluate different strategies. In the course of this thesis the opening of a stationary store will be highlighted and financially analysed. The document is supposed to be used as a basis for future presentations of the business idea to investors. The business plan will be structured in best practice. Typical parts will be covered, like presentation of the business idea, a market overview, market segmentation, target group selection, selection of a proper location (retailer specific), internal company analysis, external analysis, strategy selection, company organization, logistics, marketing tactics and a final financial analysis in order to proof the profitability of the business. For data evaluation I used mainly sources in the internet and historic data from my ecommerce sales. A very important source of information was an online survey I conducted among my existing customers. From 800 customers 254 customers replied to the survey. In order to meet the requirements of a thesis I will also present theoretical backgrounds in some of the chapters.
A minha tese é um plano de negócio da minha própria empresa de retalho. Fundada em 2007, a Interieur Mediterran (IM) opera como um genuíno retalhista online. O sucesso deste negócio nos últimos dois anos motivou-me a pensar numa estratégia de crescimento para a IM. O plano de negócio ajudará a avaliar as diferentes estratégias de expansão. Ao longo da tese, a abertura de um espaço comercial será destacada e analisada financeiramente. Este documento poderá ser usado como suporte para futuras apresentações desta ideia de negócio aos investidores. O plano será estruturado numa base realista. Diferentes partes serão destacadas, tais como a apresentação do modelo de negócio, uma revisão da segmentação de mercado, selecção do grupo-alvo, escolha de uma localização própria, análise interna da empresa, análise externa,selecção da estratégia, organização da empresa, logística, tácticas de marketing e uma análise financeira final de modo a provar a rentabilidade do negócio. Para avaliação dos dados, recorri essencialmente a fontes na Internet e a um historial dos dados das minhas vendas electrónicas. Uma importante fonte de informação foi uma pesquisa online que conduzi entre os meus clientes. Dos 800 compradores, 254 responderam ao inquérito. De forma a responder às exigências duma tese, cruzarei alguma da teoria mais relevante sobre este tema ao longo dos capítulos.
Designação do grau: Mestrado em Gestão de Empresas
Acesso: Acesso Restrito
Aparece nas coleções:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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